Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Hej,

Sista gången på Öppna förskolan berättade pedagogen att de ibland gör sina egna halksockar hon visade en tub och sa att det var vanlig "färg" som man har när man målar på kläder. De brukar göra mönster på strumpor och speciellt bra blir det på stickade raggsockar för de är ju så hala i vanliga fall. De ritar och sedan in i ugnen och sedan är det ´klart.

Låter enkelt och kul speciellt sedan A nu börjat gå och behöver halkisar. Någon som vet var det var för tub :hmm: och var man köper det? Gärna på nätet.

Typiskt att det var sista gången för jag träffar henne igen först till hösten och jag vill ju göra halkisar nuuuu, när det är dåligt väder :tumup:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har köpt sån halksockefärg på panduro, men jag blev faktiskt inte så himla imponerad. Men jag kanske målade på för tunt lager iofs.

Men det finns på panduro, alltså.
Av petwol
Panduro säger du :D

Det där med hur mycket färg man ska ta spelar nog in. För läääänge sedan när bonusdottern (nu 12år) ritade på tröjor så blev det en väldigt stor skillnad beroende på hur mycket färg hon tog. Tog hon mycket blev det liksom bubblor så att färgen stod ut (som det gör på halkisar) tog hon lite färg så såg resultatet mer ut som typ vattenfärg och det tror jag inte ger så mycket halkskydd :hmm:
Av petwol
MammaTess skrev:Men visst är det sån färg som man ska blåsa med hårtork på efter ett tag för att få den där bubbliga ytan?!
Enligt pedagogen så använde de ugn. Vi använde strykjärn med det är väl samma sak med fön. Fast är det många som på öppna fsk så kanmske det går snabbare med ugn.

Textilim :hmm: någon som har testat??
Användarens profilbild
Av solängel
Panduro har, som sagt. 3 stickor har också färg för att göra egna halkisar, tror inte den färgen behöver vara i ugnen. Men "vanlig färg", det vet jag inte om jag håller med om. Men det finns kanske olika.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?