Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Känner mig inspirerad att försöka mig på att sy en egen mei tai, det verkar ju faktiskt rätt enkelt :P Vad kan man använda för slags tyg, går det bra med vilket som helst som man tycker är snyggt och som känns bra? Har för mig att sjaltyg är vävt på nåt visst sätt, på diagonalen eller nåt sånt, men många här syr ju av lakanstyg och dukar och allt möjligt. Har rätt tajt ekonomi just nu, så jag tänkte bege mig ut på loppisar och leta tyg. Tips på vad som funkar emottas tacksamt. Framförallt måste det ju hålla så inte bebben ramlar ut :oops:
Om du har möjlighet att gå till en tygaffär eller loppis (och inte behöver köpa på nätet), känn på tygerna och dra dem lite diagonalt (förstår du hur jag menar? får förklara bättre sen annars). Om tyget känns helt stumt och inte ger efter minsta millimeter skulle jag personligen också tycka att det var för stumt för en mt med utbredbara axelband, däremot fungerar det om du ska göra vadderade axelband. Om du jämför med en vävd sjal så är de inte helt stumma utan ger efter litelitegrann på diagonalen. Ett för tjockt tyg blir klumpigt att knyta, ett för tunt blir inte bekvämt och känns inte så hållbart heller, men de flesta tyger är där mittemellan. Tänk på vilket som känns mjukt och skönt också :) Jag tror inte det är sådär enormt petigt, men mer noga om du har utbredbara axelband än om de är vadderade.
Personlig åsikt om loppisfynd: många dukar fungerar superbra, även vissa typer av överkast och draperier kan fungera finfint. Lakan *kan* fungera, men risken är att de är för tunna och för stumma (även om man kan ha tur att fynda lakan av god kvalitet).
jag tycker lenda är strävt. De har nog nya leverantörer på det nu sedan ett tag tillbaka mot det gamla lenda som många använde.

Diagonalsterchen är viktigast om du ska sy utbredvara axelband. Annars spelar det inte en större roll. Det du ska tänka på att det är slitstarkt, mjukt och följsamt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?