Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av pulibus
Igår köpte jag ett fantastiskt batikfärgat bomulls-tygstycke som är stumt på längd och bredd, men riktigt stretchigt på diagonalen. Jag tänkte att det måste gå och bära med, men nu är frågan vad jag ska göra med det. Kan man skarva ihop en långsjal? Bredden är 150 cm, men det är endast 2-3 m långt, längre snutt fanns inte.. :(

Så alla tips mottages tacksamt vad jag kan göra med detta fantastiska stycke tyg.. :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har skarvat långsjal, fast i trikå, då gjorde jag så att jag försköt skarven så att den inte hamnade precis på mitten av sjalen, för att inte få skarven mitt fram på smokingbältet när man knyter. Sen gäller det ju att göra en stark söm, undrar om det kallas att vändsy :hmm:
Användarens profilbild
Av zandrama
Visst går det att göra en sjal av det. Dela tyget på längden och skarva på mitten med en vändsöm. Det vill säga, sy först en söm räta mot räta, sen vänder du hela konkarongen och syr en söm aviga mot aviga (eller tvärtom aviga först och räta sen) och sen stickar du ner hela sömmen så det blir platt.
Jag skarvade en sjal av en gammal duk enligt instruktioner här på SB (inte i forumet, utan en våning upp så att säga). Det blev jättebra. Jag gillade att ha skarven på mitten, det gjorde det lätt att placera sjalen.

Batik, vad fint det kommer att bli :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?