Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Edith
Har i flera dagar sytt på mt-hybriden som jag drömt om så länge. I stort sett tror jag att den blir bra, men jag har stora problem med spännet och nylonremmen till midjebältet. Remmen vill nämligen bara glida ur hanen (hondelen är fastsydd så den sitter åtminstone som berget) oavsett hur jag trär i den. Båda är från S o s, svarta 38 mm.

Ni andra som har använt samma, hur har ni burit er åt?

Jag som tänkte att jag skulle vara smart och sydde dit en säkerhetsresår och allt (som på Ergo), men allt är ju ändå värdelöst om remmen bara glider ur.

Hoppas, hoppas att det finns en så superenkel lösning på problemet att jag får skämmas riktigt sen för att jag inte fattade själv.

:help: :heart:
Senast redigerad av Edith den fre maj 28, 2010 23:31, redigerad totalt 2 gång.
Panakeia skrev:ingen aning. det är inget fel på spännet då? vart har du köpt remmen? den är inte för tunn? jag skulle nog höra med SoS jag, om du inte får svar här - om du köpt grejerna där så borde de kunna hjälpa dig?
Nej, spännet ser helt perfekt ut såvitt jag kan se. Och remmen ska vara rätt till spännet. På båda står klart och tydligt att de är 38 mm.

Det är alltså dessa:
http://www.stoffochstil.se/Katalog/Syti ... up_id=5140

Och ja, jag får väl kolla med SoS om det inte ordnar sig på annat vis.
Så känns den selen jag beställde från tradera med. Ergo-kopian alltså.
Det är skitlätt att justera (stavning? klockan mitt i natten) spännet när det är av, så man tror att det ska glida iväg när man använder den, men när man har den på sig sitter den som berget.
Asdålig på att förklara och klockan är sent, kan försöka lite bättre imorron :wink:
Jag har märkt att det blir rätt olika beroende på kvalitet (tunn/tjock/stadig/"sladdrig" osv) på remmen. Jag har inte provat SoS så jag kan inte uttala mig om den.
Jag tror nog du har trätt rätt, men om du vill kan du ju posta en bild här så kan vi dubbelkolla :)
Såhär löper remmen genom spännet.

Bild

Exakt likadant som på Ergon, men det räcker med att dra lite så lossnar remmen helt. Jag ska förstås sy änden på remmen så att den inte kan glida igenom, men det hjälper inte nu. Hybriden går inte att använda alls så länge remmen bara glider. :(

Här är förresten en bild på hela Mt-hybriden.

Bild

Hoppas, hoppas att någon har en lösning!
Har du provat trä det lika dant, fast från andra hållet?
Dvs ta ur remmen, vänd på spännet och börja trä från andra sidan av spännet?

För mig ser det rätt-trätt ut, förutom att räfflorna brukar vara mot remmen, och sen är ju pinnen man trär runt assymetriskt satt så det gör skillnad från vilket håll man trär.
Vinterhumlan skrev:
Edith skrev:
Edith skrev:Hoppas, hoppas att det finns en så superenkel lösning på problemet att jag får skämmas riktigt sen för att jag inte fattade själv.
Japp, det var en så enkel sak! Nu får jag skämmas riktigt mycket! :app:
Nej inte skämmas! Se vilket fint bärdon du sytt - var stolt! :vågen:
Nej, jag skäms egentligen inte. Inte SÅ mycket i alla fall. ;) Mest är jag glad att det verkligen var så lätt att lösa det som jag hoppades! :D
Edith skrev:
Vinterhumlan skrev:
Edith skrev:
Edith skrev:Hoppas, hoppas att det finns en så superenkel lösning på problemet att jag får skämmas riktigt sen för att jag inte fattade själv.
Nej inte skämmas! Se vilket fint bärdon du sytt - var stolt! :vågen:
Nej, jag skäms egentligen inte. Inte SÅ mycket i alla fall. ;) Mest är jag glad att det verkligen var så lätt att lösa det som jag hoppades! :D
Och tack förresten! :heart: Fast jag hoppas att den kommer att se snyggare ut när den får jobba. :lol:
Edith skrev:
Du behöver inte skämmas ett dugg! Jag har också gjort så...
Och det är ju skönt när lösningen är enkel och inte innebär en massa sprättande :lol:

Förresten så var Meitaihybriden jättefin!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?