Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
I normala fall när jag syr tröjor brukar jag börja med axelsömmen och sedan ta ärmarna/tröjan och sedan ta hela ärmens längd som sedan övergår i sidan på tröjan ner till midjan.

Nu tänkte jag testa att sy med att minska ner antalet sömmar till en miniminitröja till en liten liten bebis. Därför har jag klippt fram och baksida i ett stycke men hur syr jag ihop ärmen med tröjan :hmm: Syr jag axelsömmen först som jag brukar så gäller det att ärmen är EXAKT lika stor som hålet. Eller syr jag ärmen mot tröjan som vanligt men lägger öppningen uppåt så nästa söm som går från armslutet kommer att fortsätta och bli axelsöm??

Någon som fattar vad jag dillar om :whut: medger att det låter komplicerat när jag försöker beskriva.

Eller ska jag bara lägga ner och göra som jag brukar och ha vanliga sömmar på sidorna med?
Av petwol
Var så ivrig att få sätta igång så jag testade... jag la ärmsömmen i överkant och sydde dit den och sedan en enda lång söm från handleden till halsen. Det blev jättebra förutom att ärmen nu pekar snett upp istället för snett ner :rodna: jag gör nog på det gamla beprövade sättet med sömmar i sidorna på bodyn i fortsättningen. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?