Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av liten06
Ni som har klätt om vagnar - var det svårt? Om man använder manchester måste man fodra och greja då eller är manchestern tillräckligt stark? det blir förstås rätt så blött vid minsta lilla regn.
Kanske tom finns någon som skulle vilja hjälpa mig :floet2:
Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag har klätt om en sittvagn och en liggvagn i helt vanligt bomullstyg utan förstärkning eller liknande och det funkade fin-fint :)
Såhär såg den rooosa ut :D
Bild (Dock var chassit svajigt och orkade inte länge :( )

Svårt vill jag inte påstå att det är. Vad är det för en vagn, vilka spännen till sufletten osv är ju det som gör det svårast.
Denna vagnen med spännen på utsidan var ju lätt, bara att borra bort, sy på nya sufletten och pop-nita tillbaka spännet.
Av liten06
Tack för svaret!
Då ska jag köpa vinröööd manchester :mums: alltid drömt om en sån vagn.
Jag har inte sett den ordentligt än men jag misstänker att det är skruvar på sufletten så då är det ju rätt enkelt, är det nitat så fatatr jag inte alls hur man gör men jag får väl lära mig...

Och så en fråga till, kan man impregnera manchester?
Användarens profilbild
Av Bowzee
Åh, vad fint. Jag ångrade att jag inte klädde liggvagnen i mörkbrun manchester.

Om man kan impregnera manchester kan jag inte svara på, men jag kan inte se någon anledning till att man inte skulle kunna det :hmm:
Men så puffade jag upp din fråga :wink:
Av liten06
Bowzee skrev:Åh, vad fint. Jag ångrade att jag inte klädde liggvagnen i mörkbrun manchester.

Om man kan impregnera manchester kan jag inte svara på, men jag kan inte se någon anledning till att man inte skulle kunna det :hmm:
Men så puffade jag upp din fråga :wink:
Mörkbrunt var ju också en idé :mums:
Av liten06
Sådär, nu har jag fått hem den och skit vad svårt det verkar!! :whut: Det är ju tryckknappar och grejer lite överallt (och att inte klä om är inte ett alternativ för den är helt otroligt gräslig :ill:)
Av liten06
Bubbi skrev:Du kan inte måla den istället?
Kan man det!? Det är iofs lite skador på tyget men målning låter ju väldigt mycket lättare
Användarens profilbild
Av Bowzee
Fast var sitter tryckknapparna?
Om de bara sitter i tyget är det inte svårt att slå in nya. Jag valde svarta som kontrast till min rosa vagn.

Du har ingen bild? Bor du långt härifrån?
Av liten06
Bowzee skrev:Fast var sitter tryckknapparna?
Om de bara sitter i tyget är det inte svårt att slå in nya. Jag valde svarta som kontrast till min rosa vagn.

Du har ingen bild? Bor du långt härifrån?
ska fixa bild!
Av liten06
blev inga bilder, kameran dog och det var dom sista batterierna :roll:
Men den är lik den vagnen som är högst uppe till vänster här fast min är då i uuuunderbar gråblå skai, silvrigt chassi m svart handtag och käckt 80-talsmönstrad dyna och suflett.
Bild
Användarens profilbild
Av Bowzee
Aha :) Min var från 91, (fd) vitt skai och med mögligt innertyg. Riktigt snyggt, "målat" i blått, rosa, grönt och lila färger :lol:
Jag tror inte det ska bli några problem. Det lättaste är nog att plocka bort spännet till sufletten först och sedan sprätta upp tyget. Eller ja, så gjorde jag. Sufletten tog sammanlagt fyra dagar (barnfri, men höggravid) och sittdelen tog sammanlagt en dag.
Av liten06
Bowzee skrev:Aha :) Min var från 91, (fd) vitt skai och med mögligt innertyg. Riktigt snyggt, "målat" i blått, rosa, grönt och lila färger :lol:
Jag tror inte det ska bli några problem. Det lättaste är nog att plocka bort spännet till sufletten först och sedan sprätta upp tyget. Eller ja, så gjorde jag. Sufletten tog sammanlagt fyra dagar (barnfri, men höggravid) och sittdelen tog sammanlagt en dag.
Det låter underbart snyggt :tumup:
Jag funderar på om man inte bara kan sy fast det nya tyget ovanpå hela härligheten?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?