Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Nu ger jag mig på att färga mina vikisar här hemma och har köpt herdins färg och tänkte färga blöjorna på spisen här hemma men jag har några funderingar angående det hela.

Det står att man kan färga 250-500 gram med paketet men att man bara bör färga 250g när man färgar för hand. Man får 2 påsar med färg. Bör man då använda bara ena påsen med färg? Och om man använder bara ena påsen med färg ska man då ta hälften så mycket vatten?? (10 liter står det i bruksanvisningen, ska man då köra på 5 liter?)

Kan man färga några blöjor i taget och sen lägga i nya blöjor och färga med resterande färgvatten eller måste man färga allt på en gång? Jag har aldrig någonsin gjort nått sånt här förut så jag vet inte alls hur det ska gå till egentligen och bruksanvisningen är inte den allra bästa...
Senast redigerad av Trulsamin den fre apr 16, 2010 11:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Chaia
hmm.. Du har inte tillgång till tvättmaskin? 8) Jag har bara färgat i maskin.. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag har ju det men jag vågar inte alls... Min egen tvättmaskin är extremt snål med vatten och jag har bara patentlösning med vattentillförseln så jag litar inte på att den skulle klara av att färga och i den allmänna tvättstugan vågar jag verkligen inte försöka färga, det kan bli så dyrt om jag tabbar mig... Annars vore ju det ultimat verkligen att kunna färga i maskinen, verkar så mycket lättare :P Hur som helst har jag börjat här hemma på spisen med det nu så det får bära eller brista :P Det är ingen katastrof om man inte får till det på första försöket, det är ingen som ska titta på mina tabbar ;)
Användarens profilbild
Av Chaia
OK. Hoppas att det blir bra och glöm inte att visa upp resultatet sen. :)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag håller mina röda tummar :P Kan nämnas att jag tänkte att jag inte behövde plasthandskar bara för att hälla i färgpulvret i kastrullen men tji fick jag och både händer och telefonen som ringde just då är knallröda :tumup: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag försökte ta lite bilder där de hänger på balkongen och torkar men det blev inget bra i motljus så jag väntar på att de ska torka så att jag kan ta in dem och fota

Det blev för övrigt jättebra, har 3 knallröda rutisar och 3 ljusrosa flanellisar, flanellisarna la jag ner i en andra omgång mest för att se om det fungerade att köra två omgångar och ja, det funkade men de blev ljus rosa :mrgreen:

Det enda negativa är väl att jag nog lyckades sabba min stektermometer :roll:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Sådär har jag lyckats få bilder på vikisarna med, det tog lite tid men jag är dunderförkyld, höggravid och har en förkyld unge som ligger mellan oss i sängen på nätterna och håller mig vaken så läget är inte helt optimalt just nu :hmm:

Bild
Hänger på tork på balkongen

Bild
hopvikta och fina :love:

Det blev som sagt tre röda, tre rosa och sen ligger det en vit där i botten... Tycker inte riktigt att de gör sig full rättvisa på bild men nästan iallfall
Snyggt! :tumup:

Jag har färgat i grönt och rosa med lite batik, det blev också bra. Och det är så roligt att använda de fina blöjorna sen! :app:
:shock: :love: ...oooh jag måste också! Är ju ingen som ser endå så det är bara att låta kreativiteten flöda! Rött var väldigt snyggt! Tänkte färga lite garn så då kan jag ju ändå låta några vikisar följa med. :-)
Funderar på att färga ullbyxor också, eller är det någon lag på att de måste vara tråknaturvita??!? ...och vad kan man färga med? Funderar på karamellfärg???
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?