Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Totte
Var inne i en garnaffär idag och de hade läckra randiga "muddar" monterade vid kassan. Det visade sig att det är specialfärgat garn som automatiskt blir randigt när man stickar. :shock: Perfekt till babylegs tänkte jag.

Här kommer en länk (det är ju lite svårt att förklara hur det här fungerar tycker jag)

Bild

(fast jag kan tycka att färgerna de använt i affären var snyggare än de som visas här)

Lycka till att pyssliga sjalare!!

/Totte m. Alva 0104 och Nathanael 0405 :D :D
Användarens profilbild
Av sacha42
oj, det kanske vore nåt som man kunde be min mamma sticka, hon stickar sjocksockor för hela slanten nu till alla så varför inte lite mudd till min Alva.

och jag måste ju bara inflika med att vår dotter heter Alva och vår hund Torsten fast kallas för Totte :mrgreen:
Användarens profilbild
Av vovvemor
Oj, vad häftigt, tänk om man kunde sticka! :D
Användarens profilbild
Av Nova
Jag tjatar på svärmor att hon MÅSTE lära mig att sticka.
Vi får väl se om jag lyckas övertyga henne om att jag är en lämplig kandidat.

Det är jättesnyggt med sådant melerat garn.
Blir så mycket mer liv i än bara enfärgat. 8)
Användarens profilbild
Av April
Mmmm... vad fina! Saga sprang runt med mina långa benvärmare häromdagen :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Totte
sacha42 skrev:och jag måste ju bara inflika med att vår dotter heter Alva och vår hund Torsten fast kallas för Totte :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :lol:

/Totte
Användarens profilbild
Av melon
Jag vill bara flika in att det där tyvärr är ullgarn och lite kliigt om man ska ha det närmast benen och ingenting under... Men det funkar jättebra till tex raggsockar! :D
Användarens profilbild
Av Totte
Attans vilken miss, jag har nog inte förstått det här med babylegs. Trodde att de användes som benvärmare typ(dvs över andra kläder) :duh:

/Totte
Användarens profilbild
Av Anna
men det finns sådant bomullsgarn också. Jag ska snart lära mig sticka annat än halsduk tror jag.
Användarens profilbild
Av Gaya
tsss. Tror jag har en socka i varända färg det går att få i det där garnet. *fniss*
Användarens profilbild
Av tinkerbell
Anna skrev:men det finns sådant bomullsgarn också.
Det lät ju toppen! Nu blev jag sugen på att sticka! :D
Av Annamamman
Det finns även ett jättefint garn som jag tror är 50/50 ull/bomull, Clown heter det. Det är tunnt och blir inte stickigt.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Är man riktigt pysslig så är det väldigt roligt att färga sådant garn själv :lol:

Man får ha garnet i härvor och så doppar man bara en del av härvan i färgbadet, eller knyter för vissa delar med garn på samma sätt som man gör när man batikfärgar. Sen doppar man i en annan färg och har då knytit för andra delar.

Jag ska leta i mina gömmor om jag har några bilder på det.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?