Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag tänkte försöka sy mig en åkpåse att ha i vagnen jag nyss köpt. Sitter som bäst och funderar över vad jag ska ha för material i den. Ett vattenavvisande ytterst vore väl bra antar jag, utifall det blir blött ute.
Nåt fluffigt mysigt tyg innerst.

Någon som har tips på vad man ska använda?

Min första tanke var att ta ett gammalt täcke och kapa till lagom längd och sy ihop med ett vattenavvisande utanpå. Vad tror ni om min ide?
Av Enid
Jag har sytt åkpåse till Bugaboo (jag gillade inte att alla köpespåsar hade fleece innåt).

Ytterst: Bävernylon
Vaddering: Enkelt lager medeltjockt täcke (ganska fluffigt sånt)
Innerst: Tunt quiltat fodertyg
Öppning: Två delbara blixtlås som möts i mitten av fotändan
Mönster: Eget, först chansade jag lite och sydde upp i lakansväv, ändrade det som behövdes och ritade av på mönsterpapper och sen klippte jag ut delarna efter det. På ett ställe fick jag ändra i efterhand eftersom det inte gick att vändsy en så snäv kurva i det tjocka tyget med vaddering mellan. Den passar även jättebra i syskonsitsen på P&T'n :tumup:
Användarens profilbild
Av Stark
Enid skrev:Jag har sytt åkpåse till Bugaboo (jag gillade inte att alla köpespåsar hade fleece innåt).

Mönster: Eget, först chansade jag lite och sydde upp i lakansväv, ändrade det som behövdes och ritade av på mönsterpapper och sen klippte jag ut delarna efter det. På ett ställe fick jag ändra i efterhand eftersom det inte gick att vändsy en så snäv kurva i det tjocka tyget med vaddering mellan. Den passar även jättebra i syskonsitsen på P&T'n :tumup:
Låter ju jättebra! Kort?
Av Enid
Cilia skrev:
Enid skrev:Jag har sytt åkpåse till Bugaboo (jag gillade inte att alla köpespåsar hade fleece innåt).

Låter ju jättebra! Kort?
http://litenvus.blogg.se/created/2007/december/
Användarens profilbild
Av Stark
Enid skrev:
Cilia skrev:

Låter ju jättebra! Kort?
http://litenvus.blogg.se/created/2007/december/
Snygg :tumup:
Av MariaKB
Ett gammalt täcke är super!

Jag sydde min av manchester ytterst och av ett bomullstäcke från Jysk innerst, och det funkar ju bra om det är en liggvagn som ändå har vatteavvisande överdrag, annars låter bävernylon bra eftersom det också andas lite. Sen hade vi ett lammskinn inne i åkpåsen. Jag är nöjd med att ha gjort den så enkel eftersom den blir ganska flexibel då, på kalla dagar har vi haft ett litet duntäcke inne, eller en stickad ullfilt.

Bild:
http://hostlycka.blogspot.com/2009/09/barnvagnen.html
Användarens profilbild
Av zmurfan
Snygga åkpåsar!

Jag blev velig så det har inte hänt ett dugg här. Blev lite fundersam om jag vill ha en åkpåse eller om jag vill ha en mjuklift eller om jag ska låta lilleman åka i vagnen med bara fårskinnsfällen under sig och en filt på sig.

Till att börja med ska jag försöka mig på att tvätta fårskinnsfällen och se om den kan bli lite renare än den är nu. Sen får jag se hur jag gör.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?