Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vindruvan
Bild

Jag var på Maxi Ica Stormarknad och gick förbi ett ställ med färglada fleecefiltar... de verkade vara i bra kvalitet och jag stoppade en orange och en blå i vagnen... 2 för 49:- med icakortet

Väl hemma vände och vred jag på den ena filten och kom fram till att den stretchade rejält åt ena hållet och knappt alls på andra.

Jag klippte filten i två delar. Sedan tog jag den ena halvan och vek dubbel och sydde sedan ihop den. Det blev ett rör som stretchade rejält på längden men knappt nått alls på bredden. Röret passade mig perfekt! Fållade kansterna lite för syns skull.
Om man är lite större så får man nog skarva tyget (filten) och är man mindre får man sy lite längre in så röret blir smalare. ( jag är 175 cm lång, ca 76 kg, storlek 40 på byxor och ca 38 på toppar)

Kan man få en bärpåse för 17:50 så får man ju passa på!!!

Jag vet inte hur den blir efter tvätt eller hur länge den håller formen, men å andra sidan har jag ju 3 till ( två oranga och två blåa)...

4 bärpåsar för 50 spänn... som hittat!

Många trevliga färger, lagom tjocka fleecetyger och BILLIGT!

/ Jenny *inga filtar går säkra....*

(well, får man se lite bärpåse a´la Vindruvan ploppa upp här på forumet snart :wink: )
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Å sånna köpte jag också på MAXI igår! det är kanske BÄRBÅSE jag ska göra av dom!

(Jag hade inga planer alls med köpet, tyckte bara det var så billigt istället för att köpa fleece på metervara!) :oops:
Användarens profilbild
Av Nova
Ingen rundning för den lilla barnrumpan?
Bara raka rör som gäller?
Användarens profilbild
Av sirisirius
Åh.. jag såg dem häromdagen.. Men tänkte att nu får det vara nog med tyg. Men det var ju smart och smidigt!
Det ser jättemysigt ut! Avlastar den bra?
Användarens profilbild
Av Hellen
Hmmm, jag som var på maxi igår.... missade filtarna totalt :( Fast det är klart Sambosen var ju med och då ska man ju handla det man ska och helst inte titta på något annat *suck* Ett lite märkligt beteende tycker jag, man kan ju faktiskt göra bra fynd ju :wink:
Av Aelia
Hellen skrev:Hmmm, jag som var på maxi igår.... missade filtarna totalt :( Fast det är klart Sambosen var ju med och då ska man ju handla det man ska och helst inte titta på något annat *suck* Ett lite märkligt beteende tycker jag, man kan ju faktiskt göra bra fynd ju :wink:
Jag säger bara MÄN!!! Aldrig vill gå titta på nåt annat än det som behövs :whut:
Senast redigerad av Aelia den tor feb 16, 2006 10:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Aelia skrev:
Hellen skrev:Hmmm, jag som var på maxi igår.... missade filtarna totalt :( Fast det är klart Sambosen var ju med och då ska man ju handla det man ska och helst inte titta på något annat *suck* Ett lite märkligt beteende tycker jag, man kan ju faktiskt göra bra fynd ju :wink:
Jag säger bara MÄN!!! Alldrig vill gå titta på nåt annat än det som behövs :whut:
lyckliga ni!!! min sambo e tvärt om...man kommer därifrån med 70-12 dyra grejjer som man inte skulle ha....plus att han står å drar en eeeeeevighet i köttdisken, och joar blir asgnällig...
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Jag sydde bara ett rakt rör. Röret blir ganska långt av en halv filt och man kan lägga mer eller mindre tyg var man vill på barnets rygg/rumpa ( lägga det lite i veck där det passar om ni förstår).

Jag brukar använda mig av ringsjal och jämfört med ringsjal var detta en positiv överraskning när det gäller avlastningen. Nu har inte jag provat att bära ute utan bara här hemma och då inte i timmar precis.

Jag har hittat mitt måttband, jag ska mäta vad det har för mått...

Den är ca 63 cm bred och 80 cm lång ( i "avslappnat" läge). Drar man i tyget blir den drygt en meter lång.

Jag bara trär röret över huvudet, lägger det bevämt över axeln, stoppar ner barnet och viker till lite så barnet sitter bra och stadigt och ser till att den övre kanten är tillräckligt spänd genom att lägga den som det passar över min axel.

/ Jenny
Användarens profilbild
Av sirisirius
Var sitter sömmen då? Uppe på axeln eller hur blir det?
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Jag vill heeeem och prova! :D
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Eftersom det bara är ett rör så kan man ju placera sömmen där man vill.... jag brukar ha den bakom mig, för då syns den ju minst :)

Nyss bar jag dottern ( 11 månader) mage mot mage tills hon somnade, sååååå mysigt.

Innan när jag ville ha mer stadga ( för jag städade) så vek jag båda sidorna mot varann så de möttes ungefär mitt på dotterns rygg, då fanns det fortfarande tillräckligt med tyg uppe vid hennes axlar och under hennes rumpa, men eftersom tyget blev dubbelt gav det lite mer stadga, helt perfekt.

Jenny
Användarens profilbild
Av korell
:vågen:
Det verkar som att jag och zelda får gå en sväng till Maxi :D
Har gått förbi dem flera gånger utan att ens tänka tanken :!: :oops:
Och då har jag ändå tänkt sy en bärpåse!
Användarens profilbild
Av Anna
Aelia skrev: Jag säger bara MÄN!!! Aldrig vill gå titta på nåt annat än det som behövs :whut:
Helt OT, men jag blev lite imponerad av min igår. Jag ringde honom och sa att han skulle köpa morötter på vägen hem och när han kom hade han gjort det (inte glömmt) och sa stolt att han kom ihåg det jag sagt om att han skulle tänka till lite på om det var något mer vi behövde när han är i affären och då hade han helt på egen hand listat ut att man kunde köpa med sig mjölk och bröd! Jag som trodde han var hopplös.

Bärpåsen var FIN! ursäkta att jag snodde tråden. Ska nog också till maxi, eller kanske dollarstore.
Användarens profilbild
Av sirisirius
Anna skrev:
Aelia skrev: Jag säger bara MÄN!!! Aldrig vill gå titta på nåt annat än det som behövs :whut:
Helt OT, men jag blev lite imponerad av min igår. Jag ringde honom och sa att han skulle köpa morötter på vägen hem och när han kom hade han gjort det (inte glömmt) och sa stolt att han kom ihåg det jag sagt om att han skulle tänka till lite på om det var något mer vi behövde när han är i affären och då hade han helt på egen hand listat ut att man kunde köpa med sig mjölk och bröd! Jag som trodde han var hopplös.

Bärpåsen var FIN! ursäkta att jag snodde tråden. Ska nog också till maxi, eller kanske dollarstore.
Du menar på fullt allvar att det finns hopp? :shock:
Fast här har jag faktiskt fått sambon att köpa ekologiska havregryn OCH bananer.. men så är det de ända han handlar och äter också. :lol:

Vindruvan - Ja det är klart... ibland har jag gröt i huvudet.
Hoppas att dem fått in nya filtar för i tisdags hade dem bara några få kvar.
Av enna
Ta med den på söndag! Var det icaMaxi vid högskolan? Du vill inte sälja en orange om jag inte hittar själv?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?