[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7826971
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
JAnome eller Pfaff? Önskar mig symaskin i present! - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Om det är från SMD du tänker dig att den ska köpas så får de inte längre leverera Janome till Sverige, iaf inte overlock, men jag antar att det gäller alla Janomemaskiner.
Jag har en pfaff select 3.0 som jag har köpt därifrån och jag är jättenöjd med den, men jag vet att många är mycket nöjda med sina Janome också, Easy Jeans är väl en vanlig modell.
Fördelen med Pfaff är att den har internationell garanti, så om något händer så behöver jag inte skicka tillbaka den till england.
Nolina skrev::tumup: Det är pfaff jag är inne på och just den du har, du känner inte att du saknar något? Jag har fått för mig att pfaff är bättre.
Sen jag hittade trestegsicksacken på min saknar jag inget :lol:
Jag är jättenöjd med min maskin. Tycker att sömvalssystemet är smidigt för att vara en mekanisk maskin. Tycker att övermataren är jättebra att ha.
Någon tråd har inte fallit maskinen i smaken, det verkar som att den inte klarar lite tjockare tråd i undertrådsspolen, då spänner den alldeles för mycket och det blir ingen bra söm. Men det är bara en trådrulle av alla mina som inte har funkat, den klarar Ikeas tråd som många har problem med och bibbis tråd som ju är bra om de klarar eftersom den är billig. fast jag tror att Florin som har en likadan maskin har haft problem med bibbis tråd.
Pundet är ju väldigt lågt just nu, så det är ju fördelaktigt att handla från SMD, dessutom är de ju så vana vid svenska köpare att de tom skickar med passande adapter till sladden :tumup:
Jag svarar gärna på fler frågor om du har :D
kvarnvik skrev:Om det är från SMD du tänker dig att den ska köpas så får de inte längre leverera Janome till Sverige, iaf inte overlock, men jag antar att det gäller alla Janomemaskiner.
Gör de inte?
Vad synd :( Jag har varit sugen på en ny maskin och är mest inne på en Janome Easy Jeans.
Jag har en Pfaff nu som jag varit jättenöjd med men den tjorvar och måste in på service för andra gången på ganska kort tid (eller ja, det var väl en 3-4 år sedan sist så det är väl inte så kort tid egentligen). Jag brukar låna min syrras Janome och tycker den är jättehärlig att sy på.
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev:Om det är från SMD du tänker dig att den ska köpas så får de inte längre leverera Janome till Sverige, iaf inte overlock, men jag antar att det gäller alla Janomemaskiner.
Gör de inte?
Vad synd :( Jag har varit sugen på en ny maskin och är mest inne på en Janome Easy Jeans.
Jag har en Pfaff nu som jag varit jättenöjd med men den tjorvar och måste in på service för andra gången på ganska kort tid (eller ja, det var väl en 3-4 år sedan sist så det är väl inte så kort tid egentligen). Jag brukar låna min syrras Janome och tycker den är jättehärlig att sy på.
Nej, de har fått sälja så mycket till Sverige att de svenska ÅF inte får sälja några maskiner längre, så Janome har satt stopp :( Det har varit lite fram och tillbaka med det där, men det senaste jag har hört är att de inte får skicka till Sverige.
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
Gör de inte?
Nej, de har fått sälja så mycket till Sverige att de svenska ÅF inte får sälja några maskiner längre, så Janome har satt stopp :( Det har varit lite fram och tillbaka med det där, men det senaste jag har hört är att de inte får skicka till Sverige.
Jag tycker det låter konstigt. Får Janome göra så?
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
Gör de inte?
Men slutade inte den soppan med att de säljer Janome till Sverige, de bara sätter ett annat namn på symaskinen? Jag har för mig att det hette så strax innan jul i alla fall. Sedan gällde exportstoppet inte alla maskiner vill jag minnas. Hittar du någon Janome som du gillar kan du ju alltid höra med dem.
Själv fick jag en Janome 4030 DC i julklapp som jag gillar :tumup:
Knyttet & K skrev:
Gör de inte?
Det finns en Janomesäljare i Nordmaling, Olofsfors tyg och garn. Och vill du inte åka hit själv så kan jag ge maskinen skjuts till Umeå.
Senast redigerad av Cinnamon den sön mar 14, 2010 06:16, redigerad totalt 1 gånger.
Vinterhumlan skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
Gör de inte?
Men slutade inte den soppan med att de säljer Janome till Sverige, de bara sätter ett annat namn på symaskinen? Jag har för mig att det hette så strax innan jul i alla fall. Sedan gällde exportstoppet inte alla maskiner vill jag minnas. Hittar du någon Janome som du gillar kan du ju alltid höra med dem.
Själv fick jag en Janome 4030 DC i julklapp som jag gillar :tumup:
Jag undrar det, jag. Förut har de väl haft en del av Janomes modeller med sitt eget namn på, men de verkar vara borta nu :hmm:
tinaw skrev:
Nolina skrev:
tinaw skrev:Jag är kärast i pfaff. Men det är ingen overlock du ska ha utan en symaskin?
Jag vill ha både ock :fnissa: Men funderade på en brother overlock, för då tror jag att rebecca kan hjälpa mig då den stular :hide:
Ja det är väl ett bra skäl! Förutsatt att hon är toknöjd, då. :wink:
Jag är jättenöjd med min pfaff. Men jag tänkte mer att det är rätt bra att ha liknande maskiner just om det strular, så om hon är nöjd med sin, varför inte?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?