Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det är mycket tyg och garner på "gör det själv", så jag tänkte uppväga med vårt senaste möbelprojekt 8)
W har nyss fyllt tre, och vi samsover. Lekrum är överallt, men mest i vardagsrummet. Nu har vi äntligen fått tummen ur, vi ska göra om vårt gästrum/hobbyrum/lagerlokal till W's eget rum. Då vill vi kunna erbjuda honom att sova där om han vill :-)

Nu bygger vi en tvåvånings lek-säng-BORG
med klättervägg på kortsidan :vågen:

Ideskiss av mannen, detaljritning gemensamt åtagande av mig, mannen och min pappa. Vi förbeställde gröna klättergrepp.
Sen åkte mannen och pappa till byggshopen och köpte mdf-board. Jag ritade upp murmönstret och pappa figursågade och fräste spår så att stenarna blev i 3D.

Här är en bild på långsidans fall-ur-skydd:
Bild

Fler bilder kommer, jag ska bara ladda över från kameran.
:eld: det här är kul!!
EDIT: jag ber om ursäkt för bildkvaliten, men kameran är gammal och vi har oftast knäppt kort typ mitt i natten när vi gjort något moment medans storan sov och lillan sjalats.
Senast redigerad av Sofie den sön mar 14, 2010 16:09, redigerad totalt 3 gång.
Av Sofie
Här är kortsidan till vänster och långsidan åt höger. Fortfarande omålade, utlagda på golvet bara:
Bild

här ser man långsidan med nedervåningens ingång och fönster:
Bild
Av Sofie
Tack! Vi är själva väldigt begeistade :lol:
tanken är att nu i början ska sovplatsen vara nertill. Skummadrass på ribbotten (båda är redan inköpta på IKEA) på två tvärslår som ska vila på golvet
Övervåningen är också tänkt ribbotten med madrass, men nu är det mer för lek (helst övervakad :Hahaa: )
sen när han blir lite större så kan han sova uppe och så tar vi bort sängen nertill, så blir det lekkojja där då.

sängen är 175x80 cm så att man ändå klarar att ligga brevid för nattning som vuxen. Överslafens madrass är ungefär i brösthöjd på mig, tror jag.
Jag tror vi kommer hinna skruva ihop den i helgen! :-D
Användarens profilbild
Av Indah
:shock: WOW så duktiga ni är!!!

En FET tass på den här tråden för jag måste bara se slutresultatet.
Av Sofie
Här har jag klippt ut några murgrönelöv i tvättsvamp att svampa murgröna med på kortsidan, där de gröna klättergreppen ska sitta:
Bild
Av Sofie
Det är ju inte riktigt realtid, som ni förstår :wink:
skivorna är nästan färdigmålade, bara bättring kvar. Ramvirket inköpt och irriterande staplat på golvet i hallen.
Men jag portionerar ut bilderna lite så blir det mer spännande för er! Och mer görbart för mig som är hemma med febrig son och tokkinkig lilla...
Av Sofie
här sitter jag och designar
Bild
Senast redigerad av Sofie den fre mar 12, 2010 12:13, redigerad totalt 4 gång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?