Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag skulle vilja sy lite tvättpåsar för grovtvätt, blöjor och ull. Själva modellen är det inga problem med, gympapåsmodell. Men vilket material ska jag använda om jag vill kunna göra applikationer bra? Funkar det att göra applikationer på PUL? Vad ska man använda annars? Jag vill gärna kunna skölja ur blöjorna och lägga de, visserligen urvridna men ändå, blöta blöjorna i påsen utan att det droppar ner på golvet. Eller ska jag strunta i applikationerna och göra i olika färger istället? :hmm:
Användarens profilbild
Av emindy
vad jag förstår det är inte ens PUL såpass vattentätt att du kan förvara sköljda blöjor i utan att det börjar droppa ned på golvet. Det andas ju. Måste du skölja dem skulle jag satsa på en gammal hederlig hink. (det har jag)

För torra kläder borde väl vanligt tyg funka. Kanske något lite grövre som blir lite stabilare, typ twill?
Användarens profilbild
Av zandrama
Man får ju krama ur blöjorna när man sköljer dem såklart. Men annars borde det funka, jag har aldrig upplevt att pulen har läckt då iaf?

Hink har vi haft till två blöjbarn och jag är lite trött på det, speciellt som vi har sån liten plats i tvättstugan,. Jag vill alltså ha nåt som hänger på väggen.

Twill var en bra idé till övrig tvätt. :tumup:
2-mils polyesterpul pallar för mycket och ska nog inte läcka! Det är bomullspulpåsar som kan läcka, fukten kryper ut via sömsmånen. Jag tror inte att applikationen orsakar läckage, heller. Det viktiga är att du hänger påsen och inte ställer den på golvet så att det blir tryck.
Användarens profilbild
Av emindy
zandrama skrev:Man får ju krama ur blöjorna när man sköljer dem såklart. Men annars borde det funka, jag har aldrig upplevt att pulen har läckt då iaf?

Hink har vi haft till två blöjbarn och jag är lite trött på det, speciellt som vi har sån liten plats i tvättstugan,. Jag vill alltså ha nåt som hänger på väggen.

Twill var en bra idé till övrig tvätt. :tumup:
Måste du skölja blöjorna då? *lite seg*
Jag sköljer bara bajsblöjorna och det började jag inte med förrän vi kom igång med riktig mat.

Annars kan jag nog tänka mig att Jenny med Emilitens tips med 2-mils PUL kan funka. Visst är den tjockare i lamineringen än de som är vanligast i pocketar etc?
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag vill skölja dem, för jag tycker det luktar annars. Vårt hus lyckas dessutom få allting som luktar att lukta 10 gånger mer, så jag tror nästan att det är ett måste. Iofs kanske man kan köra en tvätt med blandat grov- och blöjtvätt en gång om dagen eller varannan dag, men jag vill nog gärna skölja ändå. 8)

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?