Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Håller på att sticka en fuskpolo och inser redan efter några centimeter att kanter rullar ihop sig.
Kan man motverka det på något sätt??
Om jag virkar en kant runt om hela polon? Skulle det hjälpa?
Användarens profilbild
Av tweed
om man stickar slätstickning krullar sig kanten, bästa hjälpen mot det är att börja stickningen med några räta varv eller resårstickning. stickar du redan nu rätstickning så kan det funka att blöta och lägga ut platt när det är klart. Det kan nog hjälpa med en virkad kant runt, men om det är slätstickning är det nog frågan om det räcker för att släta ut det.
Av corona
kvarnvik skrev:om man stickar slätstickning krullar sig kanten, bästa hjälpen mot det är att börja stickningen med några räta varv eller resårstickning. stickar du redan nu rätstickning så kan det funka att blöta och lägga ut platt när det är klart. Det kan nog hjälpa med en virkad kant runt, men om det är slätstickning är det nog frågan om det räcker för att släta ut det.
Är det det som är "att blocka"? :hmm:

I så fall har jag ytterligare en fråga.
Jag stickar framstycket, axlarna och bakstycket. Själva på polokragen stickas på sist.
Skall jag då blocka (om det är det jag gör) kragen innan polokragen stickas på?

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?