Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

I flera år har jag velat lära mig sticka ordentligt. Jag kan det allra mest grundläggande, men jag har inte lärt mig att tolka beskrivningar och jag har aldrig lyckats slutföra ett plagg. Istället sitter jag och stickar antingen rena "testlappar" som inte ens är avsedda att bli något, eller - som nu - en tröja till mitt barn som jag nog aldrig kommer att slutföra, dels för att den blir så ojämnt stickad, dels för att jag har improviserat och frångått beskrivningen (med mindre lyckat resultat misstänker jag) eftersom mitt barn är ett år äldre nu än när jag började...

Jag tror att det hänger ihop med att jag liksom inte kan använda "sunt förnuft" när jag stickar. Häromdagen, när jag försökte lära mig att maska av med hjälp av Bonniers stora bok om stickning, insåg jag efter en stund att jag hade börjat lägga till maskor istället. :whut: Jag hade försökt lära mig beskrivningen i boken utantill, men fattade egentligen inte hur det funkade. Jag kanske ska tillägga att jag är dålig på praktiska saker överhuvudtaget, och jag har en tendens att tro att det är svårare än vad det är.

Nu till min fråga. Hur gör jag för att komma vidare? Jag gillar verkligen att sticka och skulle vilja känna att jag faktiskt kunde skapa något användbart genom det. Men jag verkar ju behöva handledning. Och så fick jag se att det snart börjar en sticknings-studiecirkel på mitt lokala ABF. Är det någon som har gått något liknande? Och tror ni att det är ett bra sätt att lära sig?

Jag har en kompis som är rätt bra på att sticka, och jag skulle kanske kunna låta henne handleda mig, om vi såg till att träffas regelbundet för det ändamålet. Men jag är rädd att jag bara skulle låta henne hjälpa mig, istället för att lära mig själv.
Har aldrig gått någon studiecirkel själv (ännu) men skulle gärna göra det för jag är rätt säker på att det kan vara både roligt och lärorikt! :tumup:

Kan annars rekomendera you tube för att lära sig stickteknik. Jag kan fortfarande inte läsa beskrivningar så jättebra direkt, men jag har iaf lärt mig några olika saker tack vare engagerade bloggare som lagt ut små beskrivningar med bilder och även en och annan instruktionsfilm! :vågen:

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?