Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Det är ett grundläggande behov jag har ungefär som att äta eller sova. När jag syr lossnar tankarna, när jag syr släpper spänningarna, när jag syr mår jag bra (eller i alla fall bättre). Men varför blir det av så sällan :hmm: :?
Användarens profilbild
Av teres
JAg blir glad av att sy, har hänt mer än en gång när jag varit mer än lovligt grinig att maken skickat ned mig till syrummet för att få tillbaka sin glada fru. Tyvärr, sedan nummer 3 kom till världen har det varit mycket begränsat med sytid. LÄNGTAR till jag ska få gott om tid att sy igen.
Av leonie
glis skrev:Känner igen mig. Ogräsrensning fungerar också för mig.
Du vet väl att du har en stående inbjudan till vårt sparrisland? 500 kvm som bara väntar på dig! :D
_______
Stickning är grejen för mig. Det är ju så meditativt, och vad tjurig jag kan bli om jag inte får/hinner sticka...
Användarens profilbild
Av glis
leonie skrev:
glis skrev:Känner igen mig. Ogräsrensning fungerar också för mig.
Du vet väl att du har en stående inbjudan till vårt sparrisland? 500 kvm som bara väntar på dig! :D
_______
Stickning är grejen för mig. Det är ju så meditativt, och vad tjurig jag kan bli om jag inte får/hinner sticka...
Åh Sparris! Det skulle jag vilja ha! Men det är nog lurigt att få att växa här på Småländska höglandet...

Egentligen fungerar även annan slöjd lika bra, byggde en gång en pilbåge på en helg :heart: Det var bra för själen! (Fast bågen är fortfarande inte helt klar...)
Användarens profilbild
Av Edith
leonie skrev:Stickning är grejen för mig. Det är ju så meditativt, och vad tjurig jag kan bli om jag inte får/hinner sticka...
:iagree:

I :heart: sticka
Av leonie
glis skrev: Åh Sparris! Det skulle jag vilja ha! Men det är nog lurigt att få att växa här på Småländska höglandet...
Sparris funkar alldeles utmärkt upp till Mälardalen ungefär, och med hjälp av pallkragar ännu längre upp. Testa pallkragar vetja! Kolla här: http://www.sparris.se/

*ursäkta OT* :hide:
Av Marine78
Förstår precis vad du menar. För mig tror jag sömnaden är lika viktig som luften jag andas, maten jag äter och drickan jag dricker. Jag behöver få koppla bort allt annat och bara sy, sy, sy ibland. Fast ibland kan det bli för mkt av det goda och det är inte alltid jag har sylust. Men då låter jag å andra sidan bli att sy och så vips är lusten där igen och huvudet så fullt med nya idéer att det knakar.
Användarens profilbild
Av Kaja
Om jag har haft en jäklig dag, eller om ungarna har kinkat så behöver jag en timme med min symaskins-terapeut. Då måste jag koncentrera mig på att sy och släpper allt annat och sedan känns det bra igen.

Alltså, jag tror allvarlig att jag är symaskinsberoende...
Användarens profilbild
Av glis
leonie skrev:
glis skrev: Åh Sparris! Det skulle jag vilja ha! Men det är nog lurigt att få att växa här på Småländska höglandet...
Sparris funkar alldeles utmärkt upp till Mälardalen ungefär, och med hjälp av pallkragar ännu längre upp. Testa pallkragar vetja! Kolla här: http://www.sparris.se/

Jag är svårt sugen på att prova men tror att det är kört. Kolla på en zoonkarta. Den lilla fläcken med zoon 5 strax söder om Vättern, det är här det! Dessutom tror jag att vi har för kompakt jord, men det går ju som du säger att ordna med pallkragar. Tror en Skåneresa är nog så bra för själen...
Användarens profilbild
Av sussry
Edith skrev:
leonie skrev:Stickning är grejen för mig. Det är ju så meditativt, och vad tjurig jag kan bli om jag inte får/hinner sticka...
:iagree:

I :heart: sticka

:iagree: :hjarta:

Nu kliar det i mina fingrar. Har inte stickat på två dagar!
Av Enid
Härligt att det finns fler! Det känns ibland som att sömnad inte är en legitim avkoppling men det är ju den bästa sortens avkoppling som finns. Allt är inte roligt att sy och ibland blir "borde"-högen och "måste"-högen för stora, att laga eller sy fula gardiner på beställning är inte heller så kul och kan göra mig ännu mer irriterad. Men att sy blöjor tex, det är ROLIGT ju fastän de flesta inte verkar tro det.

De här tre har fått mig att orka med mycket jobbigt den här veckan:
Bild

Och förra veckan var det de här som fixade humöret och höll orken uppe:
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Enid den tis mar 02, 2010 16:05, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av IdaMaria
glis skrev:
leonie skrev:

Jag är svårt sugen på att prova men tror att det är kört. Kolla på en zoonkarta. Den lilla fläcken med zoon 5 strax söder om Vättern, det är här det! Dessutom tror jag att vi har för kompakt jord, men det går ju som du säger att ordna med pallkragar. Tror en Skåneresa är nog så bra för själen...
Jag bor i zon 5 (norrland) och här har de flesta hobbyodlare sparis. Jag vet inte vad jag har för sort, plantorna fanns i trdgården när jag flyttade in. De ger kanske mindre skörd än söderut med det fungerar absolut.

Jag måste inte sy men jag måste fantisera om mina sy-projekt och jag måste få påbörja saker utan att det alltid blir klart. Men nu har jag ju någon som behöver sakerna (3-mån bebis) så nu ska nog mera kunna bli klart. Mitt senaste projekt är ett ullunderställ som jag ska sy av ett par ullstrumpbyxor (XL dam) som jag hittade på rean på HM. Det ska bli helgens projekt.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?