Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har aldrig blockat något, utan bara sytt ihop och använt direkt, men nu har jag gjort något åt någon annan och skulle vilja ha det snyggare... Så min fråga är helt enkelt: Hur gör man? Ska man bara blöta eller ska man tvätta? Om man inte får samma storlek som det stod i mönstret pga annat garn, hur gör man då?

:help:
Senast redigerad av Britt den sön feb 28, 2010 07:39, redigerad totalt 1 gånger.
Britt skrev:Jag har aldrig blockat något, utan bara sytt ihop och använt direkt, men nu har jag gjort något åt någon annan och skulle vilja ha det snyggare... Så min fråga är helt enkelt: Hur gör man? Ska man bara blöta eller ska man tvätta? Om man inte får samma storlek som det stod i mönstret pga annat garn, hur gör man då?

:help:
Här är en låång förklaring på engelska:
http://www.knitty.com/ISSUEwinter02/FEATdiyknitter.html
Att man inte får samma storlek pga annat garn är kanske lite för sent att göra något åt när väl plagget är klart om du frågar mig. Det brukar jag justera genom att göra provlapp och sen byta stickor eller räkna om antalet maskor och varv i mönstret så att det passar min stickfasthet. Men om det bara är lite annorlunda borde man kunna sträcka vid blockningen. :hmm:
Tack! Jag hatar provlappar... Som tur var så var det inte något som skulle sys ihop den här gången och egentligen spelar masktätheten inte någon roll i det här fallet, jag brukar alltid sticka med grövre stickor, för jag stickar så hårt.
Egentligen undrar jag nog om grövre stickor påverkar ett verk mest på längden eller tvären :hmm: .

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?