Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller på och virkar mormorsrutor för ett litet (hm, kanske snarare stort) projekt. Och det blir ju en hiskelig massa trådar. Räcker det med att bara knyt ihop dem och klippa av dem, eller behöver man göra en ordentligare fästning av garnet?? På några ställen så har jag virkat några stolpar över garnändan, men det blir ju inte SÅ mycket bättre det heller.

Hur gör ni andra??

Det är tänkt att det ska bli ett klädesplagg så småningom, så jag gissar att det kan bli lite belastning på trådarna när man ska ha på eller av sig plagget.
När jag gjort rutor har jag virkat in över trådarna på nästa varv, inte bara några stolpar utan flera. Tror det blir snyggare än att knyta och klippa av.
Jag tror inte det räcker att knyta och klippa, och jag tycker knappt det räcker att virka över med tre stolpar heller. Alla dessa trådändar är orsaken till att jag inte gör fler mormorsrutor. Senast satt jag och fäste med nål för att jag tyckte de gled ur när jag bara virkat över dem.

Pessimisten Gnällspik har talat...
Fryle skrev:Jag tror inte det räcker att knyta och klippa, och jag tycker knappt det räcker att virka över med tre stolpar heller. Alla dessa trådändar är orsaken till att jag inte gör fler mormorsrutor. Senast satt jag och fäste med nål för att jag tyckte de gled ur när jag bara virkat över dem.

Pessimisten Gnällspik har talat...
Tja. jag ska bara göra typ 20 stycken eller så. Kanske mer om jag forstätter på steg2 i mitt lilla projekt. Men det blir många trådändar ändå...

Annars så är det ett kul mönster. lätt att göra utan att tänka!
LumLumLum skrev:Här finns bild på mitt arbete http://vindlingar.blogspot.com/2008/05/ ... rdigt.html
Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: vad fint! Man kan ju få dumma idéer för mindre! Dottern har redan lagt in en beställning på något till henne med mormorsrutor. Jag hoppas att inte hon hann att se överkastet....
Mamma Eli skrev:Makalöst vackert!!!!!!!! :love: :love: :love: :love: :love:
Är alla restgarnerna tvättbara? Har lite blandat här hemma och blev såååå sugen. :wink:
Det mesta i den där filten är akrylgarn, men en och annan ulsnutt har letat sig in också. Vill jag minnas, det är ju ett par år sedan jag gjorde klart den. Har inte funderat så mycket över det, tror inte det kommer behöva tvättas värst ofta där det ligger som överkast i sommarstugan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?