Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
#7729432
melon skrev:Lite stora bilder :lol: på senaste stickningen:

Bild

Bild
Båda är tvåändsstickade med en mudd 1r, 1a med varannan tråd.
Som jag skrev på ravelry; fantastiskt fina barn :love: Och vantarna går inte av för hackor de heller, skitsnygga :D
Användarens profilbild
Av Fryle
#7729465
melon skrev:Lite stora bilder :lol: på senaste stickningen:

Bild

Bild
Båda är tvåändsstickade med en mudd 1r, 1a med varannan tråd.
Åhh! vilka fina! (både barn och vantar!)
Användarens profilbild
Av emindy
#7729476
Fryle skrev:
melon skrev:Lite stora bilder :lol: på senaste stickningen:

Bild

Bild
Båda är tvåändsstickade med en mudd 1r, 1a med varannan tråd.
Åhh! vilka fina! (både barn och vantar!)
håller med!
Användarens profilbild
Av Fryle
#7729664
Humle skrev:Hej nya sticktråden! Har någon av er erfarenhet av att beställa från muchis.se? Har det i så fall varit bra? Jag funderar på att lägga en beställning därifrån nu.
Nej, men sidan ser ju trevlig ut och rundstickorna är billiga och finns i grovlekar som kan vara lite svåra att hitta någon annanstans.
Användarens profilbild
Av Lojse
#7729697
gisses vilka söta vantar!!

öhm, får jag fråga i vilken grad ni andra tvättar tofflorna i och hur mycket brukar de krympa(beror på vilket garn ni använder va?)

har nämligen två par lovikavantar som är några stlk för stora, men vill ju jätte gärna kunna använda dem, har redan tvättat dem i varmaste vattnet i kranen, men de krymte inte något märkvärt, blev bara mjukare :roll: kan jag koka dem måntro och skölja dem i kallt vatten när de verkar ha rätt stlk?
Användarens profilbild
Av melon
#7729701
Lojse skrev:gisses vilka söta vantar!!

öhm, får jag fråga i vilken grad ni andra tvättar tofflorna i och hur mycket brukar de krympa(beror på vilket garn ni använder va?)

har nämligen två par lovikavantar som är några stlk för stora, men vill ju jätte gärna kunna använda dem, har redan tvättat dem i varmaste vattnet i kranen, men de krymte inte något märkvärt, blev bara mjukare :roll: kan jag koka dem måntro och skölja dem i kallt vatten när de verkar ha rätt stlk?
Ull kräver värme, fukt och rörelse för att tovas. Utan rörelse händer det inte mycket. Har du ingen torktumlare? Där brukar det gå rätt fort. Jag brukar tumla ihop med att par tennisbollar coh så kollar jag ganska ofta, när tovningsprocessen satts igång går det ganska fort.
#7729791
Vilka fina vantar melon! Och barnen såklart :loving:
Blir resårstickningen annorlunda när man tvåändsstickar än när man stickar som vanligt med två färger? "resåren" på mina dödskallevantar blev extremt oresårig. Bara ful, så på andra vanten har jag stickat slätstickning. Jag ska sticka ett par randiga vantar till mig själv och funderar på hur jag ska göra med resåren nämligen. Jag skulle gärna ha en ordentlig mudd. Blir den elastisk om man stickar 2+2 istället? Och blir det konstigt att ha bredare ränder på mudden än på vanten?
Av Umma
#7729848
Melon-Underbara vantar (och barn förstås). De där vantarna alltså... jag är så imponerad. :urule: Detta med tvåändsstickning vad är det egentligen? Nej ni behöver inte svara, sticka på istället så googlar jag. :D
Användarens profilbild
Av ellla
#7730063
Umma skrev:Melon-Underbara vantar (och barn förstås). De där vantarna alltså... jag är så imponerad. :urule: Detta med tvåändsstickning vad är det egentligen? Nej ni behöver inte svara, sticka på istället så googlar jag. :D
superfina vantar melon!
Ska nog tvåändssticka ett par jag med... kanske, med tanke på min stick-kö så blir det nog frammåt sommaren och då vill jag nog sticka annat...
Användarens profilbild
Av emindy
#7730154
ellla skrev:
Umma skrev:Melon-Underbara vantar (och barn förstås). De där vantarna alltså... jag är så imponerad. :urule: Detta med tvåändsstickning vad är det egentligen? Nej ni behöver inte svara, sticka på istället så googlar jag. :D
superfina vantar melon!
Ska nog tvåändssticka ett par jag med... kanske, med tanke på min stick-kö så blir det nog frammåt sommaren och då vill jag nog sticka annat...
Så känner jag med! Jag vill så mycket men med min tid och projekten på kö så hinner det bli säsong för annat innan jag kommer dithän.
Jag har betat av ett UFO ikväll! :vågen:
Men bebis måste vakna så jag får prova den på henne, en kragluva från drops mönsterarkiv *duckar*
Användarens profilbild
Av melon
#7730195
Kosmos: Jag förstår det... :? Men ta en paus och sticka fina fiskar till nästa år istället? Du har ju annat roligt att sticka på nu.

Knyttet: Ja, den blir så, oresårig. Det är pga de två trådarna, om du vill ha den mer resårig kan du sticka resåren som vanligt, men samma tråd hela tiden, och sedan mönster på vanten kanske?

Umma: Lite info: http://www.krokmaskan.se/. Man tvinnar garnen på baksidan hela tiden för att få ett tjockare och tätare resultat. En av effekterna är att stickningen blir mycket mer stum. Men det passar himla fint till vantar, jag tycker de blir helt underbara :heart: Det finns folk som stickar tröjor med tvåändsstickning, men det tycker jag är slöseri på tid. Vantar är lagom stora projekt.
Användarens profilbild
Av tweed
#7730235
Jag funderar på det här med blockning. Jag har kommit halvvägs på ena ärmen på min kofta nu och funderar på hur lång jag ska sticka den. Precis lagom lång, lite kortare, lite längre? Jag har inte blockat något plagg innan, bara en rätstickad sjal. Koftan är slätstickad, beter sig rät- och slätstickat olika när man blockar? JAg får en känsla av att rätstickat töjer sig mer på längden än slätstickat?
Något blockningsproffs som har några svar?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 289

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?