Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8232821
Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Användarens profilbild
Av melon
#8232825
[quote="Moson"
Det finns hopp för den här nu känns det som :vågen: efter veckor av resårstickning grått, grått, runt, runt...
Har alltså kommit till ärmhålet och precis börjat på ärmarna till en sådan här
Bild[/
Härligt!! :vågen: :vågen: (min iphone bråkar lite med mig så citatet blir knasigt. )
Användarens profilbild
Av Moson
#8232826
Kaffemoster skrev:Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Har för mig att jag har sett den där eller iaf ecoullen. Annars tror jag den finns i garnaffären som ligger ganska långt upp på Drottninggatan och jag har själv köpt det på Åhléns.
#8232827
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Har för mig att jag har sett den där eller iaf ecoullen. Annars tror jag den finns i garnaffären som ligger ganska långt upp på Drottninggatan och jag har själv köpt det på Åhléns.
Garnaffär på Drottninggatan? Den har jag missat!! Tack för tipset.

Jag ska helst få tag på Qualitas sock också, för att trassla till det lite. Men Stickbutiken vid St Eriksplan hade Fame trend, så jag kan nöja mig med en "two stop shopping" på måndag faktiskt. D:
Användarens profilbild
Av Moson
#8232835
Kaffemoster skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Har för mig att jag har sett den där eller iaf ecoullen. Annars tror jag den finns i garnaffären som ligger ganska långt upp på Drottninggatan och jag har själv köpt det på Åhléns.
Garnaffär på Drottninggatan? Den har jag missat!! Tack för tipset.

Jag ska helst få tag på Qualitas sock också, för att trassla till det lite. Men Stickbutiken vid St Eriksplan hade Fame trend, så jag kan nöja mig med en "two stop shopping" på måndag faktiskt. D:
Garndax har jag för mig att den heter
Användarens profilbild
Av ellla
#8232874
Moson skrev:
ellla skrev:
Moson skrev:
melon skrev:
Moson skrev:Tänkte sticka de två ärmarna till E:s body samtidigt på magic loop men hr lägger man upp för att det ska bli rätt?
Om du vill att varven ska bli rätt så att du har båda ärmarna på samma sticka efter att ha stickat ett varv på vardera ärmen så lägger du först upp halva första, sedan hela andra och sedan andra hälften av första. Se till att du håller garnet rätt och att alla maskor är vridna åt rätt håll när du börjar. Vik vajern i mitten av den andra uppläggningen som nu befinner sig i mitten av vajern. Jag brukar sätta en tråd/markering i den första delen för att ha koll om jag blir avbruten mitt i ett varv.

Om du inte är så noga med att börja och sluta varje varv med båda ärmarna på samma sticka, kan du lägga upp hela första och sedan hela andra och börja. Då kommer du ha en ärm på varje sticka efter ett varv på varje ärm.
Det var ju inte så svårt, jag gjorde på det första sättet. Tog hjälp av en till sticka för den sista halvan för att kunna lägga upp på dubbla stickor där också.
Nu är det bara att sticka på :)
Det finns hopp för den här nu känns det som :vågen: efter veckor av resårstickning grått, grått, runt, runt...
Har alltså kommit till ärmhålet och precis börjat på ärmarna till en sådan här
Bild
Snygg!!!
Ja men sjukt tråkig att sticka (det är alltså inte jag som stickat den på bilden), min är inte färdig än men den kommer bli ungefär likadan men lite mörkare.
Den ser väldigt mysig ut! Och ribb är inte det roligaste...

Heja heja! Så blir den kanske klar snabbare :)
Av corona
#8232955
:help:

Row 2: K the K sts and P the P sts as they face you

...

Row 1: Decrease row: K12 (15, 11) K"tog place marker, (K9 (9, 10) K" tog, place marker,) 14 times, K14 (17, 13). 15 sts decreased.

...

Dec 1 st each and every other row 3 (4, 5) times. 69 (73, 77) sts.

...

Maintaining pattern, work across row to 2 sts before front ribbing edge, work 2 sts tog, work rib edge.

...

Work in K1 P1 rib for 4 rows.

:help:

Det är inte mycket jag fattar :hmm: Vad har jag gett mig in på :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
#8232964
corona skrev::help:

Row 2: K the K sts and P the P sts as they face you
Sticka de räta m rätt och de aviga avigt
...

Row 1: Decrease row: K12 (15, 11) K"tog place marker, (K9 (9, 10) K" tog, place marker,) 14 times, K14 (17, 13). 15 sts decreased.
Minskningsvarv: Sticka 12 (15, 11) Sticka två m tillsammans, sätt en stickmarkör, sticka 9 (9, 10) sticka 2m tills, sätt en stickmarkör. Upprepa 14 ggr, sticka 14 /17, 13). 15 m är minskade
...

Dec 1 st each and every other row 3 (4, 5) times. 69 (73, 77) sts.
Minska 1 m vartannat? varv 3 (4, 5) ggr. 69 (73, 77) m återstår
...

Maintaining pattern, work across row to 2 sts before front ribbing edge, work 2 sts tog, work rib edge.
Osäker på detta, finns säkert någon annan som kan förklara
...

Work in K1 P1 rib for 4 rows.
Sticka 1 rät, en avig i 4 varv
:help:

Det är inte mycket jag fattar :hmm: Vad har jag gett mig in på :hmm:
Siffrorna inom parentes är anvisningar om antal m för olika storlekar, men det visste du säkert redan :D
Senast redigerad av tweed den lör jan 01, 2011 18:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melon
#8232967
corona skrev::help:

Row 2: K the K sts and P the P sts as they face you

...

Row 1: Decrease row: K12 (15, 11) K"tog place marker, (K9 (9, 10) K" tog, place marker,) 14 times, K14 (17, 13). 15 sts decreased.

...

Dec 1 st each and every other row 3 (4, 5) times. 69 (73, 77) sts.

...

Maintaining pattern, work across row to 2 sts before front ribbing edge, work 2 sts tog, work rib edge.

...

Work in K1 P1 rib for 4 rows.

:help:

Det är inte mycket jag fattar :hmm: Vad har jag gett mig in på :hmm:
K:knit: rät maska.
P:purl: avig maska.
sts/stitches: maskor.
Decrease (dec): Minskning.
Place marker (förkortas ofta PM): placera markör.
K"tog: Jag antar att det avses K2tog som det brukar stå, alltså sticka 2 rm tills.
Ribbing/rib: resår.

Det här fixar du, det är bara lite knöligt innan man kan alla orden. :tumup: Heja heja :vågen:
  • 1
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 289

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?