Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
#8237310
melon skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
tinaw skrev:
kvarnvik skrev:Jag har länge tänkt fixa något slags fodral till mina knit pro, men inte kommit till skott, sökte lite på etsy, men jag hittar ingen som har gjort något sådant. Jag vill ha något som är nättare än plastnecessären som följer med, det blir så lätt att man knör ner en massa andra prylar där :roll:
http://www.etsy.com/search_results.php? ... e&ref=auto

Är det inte såna här?
Där fanns det ju :D Jag sökte på knit pro och då kom det inte upp något lämpligt. Här fanns ju en del inspiration 8)
Denna hade tom nr i sig :love:
Skoj att se! :app: Jag har länge tänkt sy en med nummer i men jag har ju ingen sån fancy symaskin som kan brodera så jag får göra det för hand eller kanske trycka dit?
Hihi, jag tänker att glis har en sån symaskin som kan sy siffror, eller min mamma 8) måate nog börja fila på ett fodral, men först ska Linköpingsveckan klaras av :roll:
#8237789
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
tinaw skrev:
kvarnvik skrev:Jag har länge tänkt fixa något slags fodral till mina knit pro, men inte kommit till skott, sökte lite på etsy, men jag hittar ingen som har gjort något sådant. Jag vill ha något som är nättare än plastnecessären som följer med, det blir så lätt att man knör ner en massa andra prylar där :roll:
http://www.etsy.com/search_results.php? ... e&ref=auto

Är det inte såna här?
Där fanns det ju :D Jag sökte på knit pro och då kom det inte upp något lämpligt. Här fanns ju en del inspiration 8)
Denna hade tom nr i sig :love:
Skoj att se! :app: Jag har länge tänkt sy en med nummer i men jag har ju ingen sån fancy symaskin som kan brodera så jag får göra det för hand eller kanske trycka dit?
Hihi, jag tänker att glis har en sån symaskin som kan sy siffror, eller min mamma 8) måate nog börja fila på ett fodral, men först ska Linköpingsveckan klaras av :roll:
Gahh att jag sitter på jobbet, har under hösten sytt 11 st pennfodral till dagis i design liknande stickväskorna. Har bilder men inte på denna dator. Kan fixa det och instruktioner vid annat tillfälle. Var inte några svårigheter, dock en del jobb med 11 st, att mäta ut facken för varje penna.
#8237790
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
tinaw skrev:
kvarnvik skrev:Jag har länge tänkt fixa något slags fodral till mina knit pro, men inte kommit till skott, sökte lite på etsy, men jag hittar ingen som har gjort något sådant. Jag vill ha något som är nättare än plastnecessären som följer med, det blir så lätt att man knör ner en massa andra prylar där :roll:
http://www.etsy.com/search_results.php? ... e&ref=auto

Är det inte såna här?
Där fanns det ju :D Jag sökte på knit pro och då kom det inte upp något lämpligt. Här fanns ju en del inspiration 8)
Denna hade tom nr i sig :love:
Skoj att se! :app: Jag har länge tänkt sy en med nummer i men jag har ju ingen sån fancy symaskin som kan brodera så jag får göra det för hand eller kanske trycka dit?
Hihi, jag tänker att glis har en sån symaskin som kan sy siffror, eller min mamma 8) måate nog börja fila på ett fodral, men först ska Linköpingsveckan klaras av :roll:
Gahh att jag sitter på jobbet, har under hösten sytt 11 st pennfodral till dagis i design liknande stickväskorna. Har bilder men inte på denna dator. Kan fixa det och instruktioner vid annat tillfälle. Var inte några svårigheter, dock en del jobb med 11 st, att mäta ut facken för varje penna.
Användarens profilbild
Av glis
#8238079
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
tinaw skrev:
kvarnvik skrev:Jag har länge tänkt fixa något slags fodral till mina knit pro, men inte kommit till skott, sökte lite på etsy, men jag hittar ingen som har gjort något sådant. Jag vill ha något som är nättare än plastnecessären som följer med, det blir så lätt att man knör ner en massa andra prylar där :roll:
http://www.etsy.com/search_results.php? ... e&ref=auto

Är det inte såna här?
Där fanns det ju :D Jag sökte på knit pro och då kom det inte upp något lämpligt. Här fanns ju en del inspiration 8)
Denna hade tom nr i sig :love:
Skoj att se! :app: Jag har länge tänkt sy en med nummer i men jag har ju ingen sån fancy symaskin som kan brodera så jag får göra det för hand eller kanske trycka dit?
Hihi, jag tänker att glis har en sån symaskin som kan sy siffror, eller min mamma 8) måate nog börja fila på ett fodral, men först ska Linköpingsveckan klaras av :roll:
Bara kom, här finns siffror så det räcker till dig med. Även på kurilliska om du skulle vilja ha det??? :hmm:
#8238113
zandrama skrev:
Bubbi skrev:Härom natten drömde jag att jag fick jobb på Wincents garner. Och det var superskoj. Och när det var lite att göra så fick jag lov att sticka, så länge det var i rowans garner (det de säljer mest av).
Och jag funderar starkt på att söka jobb i garnaffär efter den drömmen.
Det låter som en härlig dröm, följ den! :D
:iagree:
#8238138
solängel skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:Härom natten drömde jag att jag fick jobb på Wincents garner. Och det var superskoj. Och när det var lite att göra så fick jag lov att sticka, så länge det var i rowans garner (det de säljer mest av).
Och jag funderar starkt på att söka jobb i garnaffär efter den drömmen.
Det låter som en härlig dröm, följ den! :D
:iagree:
Ja gör det! Butiksjobb är faktiskt himla roligt. Nackdelen är dåliga arbetstider och dålig lön... Men för egen del väger det fortfarande upp att jag tycker om mitt jobb. Det är så roligt när kunder kommer in med projekt och man får hjälpa dem att hitta lösningar och material som kan passa :D
Av Ponyo
#8238241
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:Härom natten drömde jag att jag fick jobb på Wincents garner. Och det var superskoj. Och när det var lite att göra så fick jag lov att sticka, så länge det var i rowans garner (det de säljer mest av).
Och jag funderar starkt på att söka jobb i garnaffär efter den drömmen.
Det låter som en härlig dröm, följ den! :D
:iagree:
Ja gör det! Butiksjobb är faktiskt himla roligt. Nackdelen är dåliga arbetstider och dålig lön... Men för egen del väger det fortfarande upp att jag tycker om mitt jobb. Det är så roligt när kunder kommer in med projekt och man får hjälpa dem att hitta lösningar och material som kan passa :D
Det är lite det som lockar. Att få hjälpa till med stickning, svara på garnfrågor mm.
Men jag får nog leta efter ett 50 % jobb då, för jag vill inte jobba sena kvällar så ofta.
Användarens profilbild
Av tweed
#8238246
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:Härom natten drömde jag att jag fick jobb på Wincents garner. Och det var superskoj. Och när det var lite att göra så fick jag lov att sticka, så länge det var i rowans garner (det de säljer mest av).
Och jag funderar starkt på att söka jobb i garnaffär efter den drömmen.
Det låter som en härlig dröm, följ den! :D
:iagree:
Ja gör det! Butiksjobb är faktiskt himla roligt. Nackdelen är dåliga arbetstider och dålig lön... Men för egen del väger det fortfarande upp att jag tycker om mitt jobb. Det är så roligt när kunder kommer in med projekt och man får hjälpa dem att hitta lösningar och material som kan passa :D
Det är lite det som lockar. Att få hjälpa till med stickning, svara på garnfrågor mm.
Men jag får nog leta efter ett 50 % jobb då, för jag vill inte jobba sena kvällar så ofta.
Det är väl lagom, så kan du jobba med ditt andra yrke resten av tiden och få in lite kosing också, för man blir ju inte fet på butiksjobb direkt, som sagt :lol:
#8238277
Knyttet & K skrev:Roliga sjaltips?
Jag vill sticka en sjal till min syster i födelsedagspresent och eftersom jag gissar att jag kommer ha max 30 min sticktid per dag vill jag börja i god tid. Jag vill ha nåt roligare än skiraste sjalen, men den får inte vara för komplicerad för då kommer jag nog bli less då jag har så korta sticksessioner. Jag gillade Annis, men en sån fick min andra syster. Jag tror det ska vara en lite större sjal också.
Harunin är jag sugen på, men de jag sett är ganska små, är det lätt att göra den större?
Min är stor tycker jag :) Det beror ju helt på vad för garn och stickor du använder....
Nu är det inte jättebra bild men jag tycker att den visar rätt bra hur stor min haruni är och jag har stickat den helt efter orginalmönster och varken tagit bort eller lagt till några rapporter...

Bild
#8238319
Trulsamin skrev:
solängel skrev:
tinaw skrev:Ett sånt här har jag beställt nu... Sjalbarn är en dyr hobby :mrgreen:

Bild
Snyggt! :D Kostade?
Ungefär 400 kronor har jag för mig att jag snokade reda på
*svälj* jag har nog nåt snyggt tyg hemma. Ska bara... :Hahaa:
Av Ponyo
#8238688
Nu har jag sytt ett sådant stickfodral (minus siffrorna). Men jag använde ett vaxtyg som yttre tyg, och det var ngen bra idé. Och tänkte lite fel på en del ställen, så jag ska nog göra ett nytt med all kunskap i huvudet. :lol:
Användarens profilbild
Av Moson
#8238693
Bubbi skrev:Nu har jag sytt ett sådant stickfodral (minus siffrorna). Men jag använde ett vaxtyg som yttre tyg, och det var ngen bra idé. Och tänkte lite fel på en del ställen, så jag ska nog göra ett nytt med all kunskap i huvudet. :lol:
Övning ger färdighet :tumup:
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?