Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nakum
#8234847
Moson skrev:
nakum skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Har för mig att jag har sett den där eller iaf ecoullen. Annars tror jag den finns i garnaffären som ligger ganska långt upp på Drottninggatan och jag har själv köpt det på Åhléns.
Garnaffär på Drottninggatan? Den har jag missat!! Tack för tipset.

Jag ska helst få tag på Qualitas sock också, för att trassla till det lite. Men Stickbutiken vid St Eriksplan hade Fame trend, så jag kan nöja mig med en "two stop shopping" på måndag faktiskt. D:
Garndax har jag för mig att den heter
Mycket riktigt, garndax heter den på Drottninggatan 100. Och man får gärna komma förbi och heja på mig om man har vägarna förbi en onsdag eller fredag. 8) Och Fame trend är jag nästan bombsäker på att det finns, men etiketten ser annorlunda ut när jag bildgooglar.
Nämen, jobbar du där? Då kanske jag måste köpa lite garn på lunchen på onsdag 8)
Var faktiskt där här om veckan men då var det kolsvart trots att det stod på dörren att det skulle vara öppet :hmm:
Finns Drops Muskat?
:vågen:
Ingen lapp på dörren heller? Måste ha blivit något tok då. Muskat finns, men inte alla färger.

MuuM: Nu vet du varför jag inte kunnat komma på träffarna så värst på senaste. :lol: Men eventuellt ska jag bara jobba onsdagar under våren.

Nu ska jag sluta vara OT och leta mönster till att sticka dockkläder istället. :oops:
#8236402
Moson skrev:Ett tips till blivande mostrar/fastrar och andra.
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =2&lang=se
Bild

Eller om man tycker det är roligt med ribb :lol: kan man sticka en sån body jag håller på med. I minsta storleken tar det ju inte lika lång tid och så kan man göra den randig eller iaf i någon annan färg än grå för att göra det lite roligare.
Det är ju en väldigt bra modell som bebis kan ha länge :tumup: Ett färgskiftande garn kanske kan vara fint?
Babylegs är bra också och en liten hjälmmössa.
Jag har för övrigt "bara" 24 varv kvar på ärmarna på E:s sen är det "bara" att fortsätta sticka överdelen :roll:
Sådan på bilden (eller en likannde drops har i alpaca) stickade jag till blivande mammans bästis, så får se om det blir ännu en sån. Blivande mamman tyckte om den massor då.
Av Ponyo
#8236500
Härom natten drömde jag att jag fick jobb på Wincents garner. Och det var superskoj. Och när det var lite att göra så fick jag lov att sticka, så länge det var i rowans garner (det de säljer mest av).
Och jag funderar starkt på att söka jobb i garnaffär efter den drömmen.
#8236514
Bubbi skrev:Härom natten drömde jag att jag fick jobb på Wincents garner. Och det var superskoj. Och när det var lite att göra så fick jag lov att sticka, så länge det var i rowans garner (det de säljer mest av).
Och jag funderar starkt på att söka jobb i garnaffär efter den drömmen.
Det låter som en härlig dröm, följ den! :D
Användarens profilbild
Av Mosan
#8236551
tinaw skrev:Ett sånt här har jag beställt nu... Sjalbarn är en dyr hobby :mrgreen:

Bild
Vilken fin!
  • 1
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 289
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?