Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag ska få en OL i för tidig julklapp av min söte sambo. :app:
Tänkte beställa en Janome ML 644 från England.

Ni som har en sådan, önskade ni att ni hade beställ det lilla extra paketet med pressarfötter?
Jag är väldigt sugen på en rynkfot men det vete 17 om det är värt 900 spänn för att slippa dra rynktrådar när jag ska sy volanger. :wink:
Svår fråga. Jag fick med alla pressarfötter på köpet, men jag kan inte säga att jag använt dem särskilt mycket. Klädguiden har jag använt nån gång, resårfoten tycker jag var svårt att justera spänningen på och rynkfoten tycker jag också är lite svår att använda när man inte vet på förhand exakt hur mycket rynk man behöver (för att tex matcha mot ett orynkat tygstycke av förbestämd längd). Pressarfötterna är trevliga att ha, men jag tror att jag skulle behöva vara duktigare på att sy /overlocka för att riktigt kunna utnyttja fötterna.
sarah* skrev:jag köpte till pressarfötterna men använder de aldrig. Du kan få köpa mina om du vill. Vad kostar de att köpa till?
Jaa tack, jag är väldigt intresserad för jag vill ju väldigt gärna ha dem.
Men hos Sewing machine direct kostar de nu 75£ alltså ca 900:- och det tycker jag var aningens för mycket. :wink:
sarah* skrev:jag har följande fötter om någon är intresserad

Bandfot
snoddfot A
snoddfot B
resår rynkningsfot
sömguide
blindfållsfot
pärlfot
passpoalfot 4 & 5 mm
Rynkapparat
bandfot? vad har man den till?

vad är det för skillnad på snoddfötterna?

kan du skriva lite om de olika fötterna - jag är främst intresserad av rynkfoten, för det är den jag fattar vad det är :oops:

men för rätt pris tar jag alla - om jag känner att det finns nytta för dem...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?