Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Dottern tvärvägrar att ha på sig köpevantar. Goretex och thinsulate och allt vad det heter är bara skräp! Jag gissar att det beror på att de blir för bylsiga. Virkade vantar går däremot bra och är de i ull så håller de ju faktiskt värmen trots att de blivit blöta.

Så det började med att hon fick välja garn och då blev det ett par randiga vantar i två färger,
Bild

Men ett par gör ju ingen människa glad. Man behöver ju ett par att byta med. Så det fick bli ett par polkagrisrandiga också. Med röd tumme.
Bild

Men, sedan var det ju så att vitt och Göteborgsvinter inte är SÅ praktiskt tillsammans. Så, det fick bli ett par grå med röd kant också. Här är det lite nylon i garnet så att de ska bli RIKTIGT hållbara.
Bild

Och sedan så blev sonen avundsjuk. Lillasyster har fått tre par vantar och jag inte ett enda par... Så. Jag använde det klargröna garn som han själv hade färgat med karamellfärg för ett tag sedan och lite av det ljusgröna jag hade gjort. Längst fram så är det glow-in-the-dark-garn. Så, om man "laddar" dem lite under en lampa så lyser de faktiskt i mörkret.
Bild

Det är så lagom aktivitet framför tvn att virka vantar. Så, nu har jag ett par som bara har kanten kvar till mig själv och så pratade sonen om att han ville ha ett par orange vantar, så så fort jag har hittat orange garn så blir det sådana vantar också!!
Jättefina :tumup:

Följer du något mönster? Och du måste ju berätta vart du hittat Glow-in-the-dark-garnet :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Ketronya skrev:Jättefina :tumup:

Följer du något mönster? Och du måste ju berätta vart du hittat Glow-in-the-dark-garnet :D
Mönster :hmm: Vad är det?? Nä. Jag har nog inget riktigt mönster egentligen, men jag har ett som jag har utgått ifrån, som jag tyvärr inte hittar längre. De virkades från handleden och ner och så gjorde jag förrra året, men i år så virkar jag från fingertopparna och upp, på så sätt så kan jag bara fortsätta med volangkanten,

Men, man kanske skulle skriva ihop ett litet mönster??

Glow-in-the-dark-garnet hittade jag på eBay. Såklart! Det fanns ett par varianter och jag tog nog bara det som var billigast. Kan ha kostat kanske 30 kronor + frakt per 50-grams nystan. Sök på glow yarn så hittar du det.
JA! skriv gärna nått litet mönster, är så himla dålig på att virka på frihand :? borde väl inte vara svårare än å sticka utan mönster? hmm
Superfina! Jag tar gärna också mönster :D

Och lyckliga du som har barn som vill ha det du gör... Martina vill gärna att jag gör saker åt henne, men sedan är det si och så med att använda det :? Jag hoppas stenhårt på uppifrån- och nerkoftan i Lucca Fino som jag gör nu, att den ska bli tillräckligt bra för damen... :roll: Sambon använder gärna det jag gör, men det tar ju sån tiiid att sticka åt honom, lång och smal med stora fötter... går mycket snabbare med saker till små barn :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?