Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Hur gör ni som har olika maskiner tex overlock eller covers å allt vad det heter.

Eftersom jag ofta syr med tvillingnål har jag 2 rullar av de flesta färgerna jag använder men nu när jag fått låna en overlock så ställer det ju till lite problem för då behövs ju igentligen 4:a rullar till. Har ni massvis av varje färg eller byter ni bara de trådar som syns?
Av Marine78
Har 4 stycken overlockkoner utav färgerna gul, orange, röd, grön, koboltblå, grå, beige, naturvit (kan var ngn mer) men de som används allra mest är de naturvita och beiga konerna. Rött och orange används en hel del också. Jag tycker det är ok att ha så många tack vare att jag köper tråden genom Bibbi (finns på sysidan) som har riktigt bra priser.
Annars funkar det ju att köra med små trådrullar också om man absolut M_Å_S_T_E :wink: ha fyra av varje.
Jag lovar dig, det blir ännu värre när man har en covermaskin också ;-) för där vill man ju verkligen ha samma färg på alla nåltrådarna = upp till tre stycken.
Svaret blir alltså att jag byter alla trådar OM det funkar. Jag har ju verkligen inte alla färger, om än många.
Av petwol
Tack för svaret!

Jag har nyligen hittat till Bibbis också, så nu känns inte det lika dyrt att behöva köpa fler trådrullar. Höll på att bli tokig när jag först trodde att jag skulle behöva köpa alla rullarna i lokala tygbutiken. (200m=39:-) :whut:

Har 4:a vita samt svarta i dagsläget så jag får väl köpa på mig efterhand. Eller bara köpa svartvita tyger :wink:
Användarens profilbild
Av rithelo
Jag måste nog säga att hittills så har jag bara kört med svart... rakt över :lol:
Kalla mig lat, jag orkar inte byta hela tiden, men jag har faktiskt kännt att det inte har spelat så stor roll.
Jag har fyra vita också, men de används bara om det verkligen är ett riktigt ljust tyg, eller det skulle se helt knasigt ut med svart.
Av FiaLisa
Jag använder alltid samma färg i alla tre eller fyra rullarna. Det betyder inte att jag alltid vill köpa tre eller fyra rullar, särskilt inte om det är en ovanlig färg. Lösningen är att spola upp tråden på undertrådsrullar. Dessa får inte plats på trådhållaren på min overlock men jag lägger rullarna i skålar eller glas bakom maskinen. :tumup: Då håller de sig på plats. Undertrådsrullar håller ju inte så mycket tråd men om man inte ska sy alltför mycket så funkar det, särskilt för nåltrådarna.
Användarens profilbild
Av rithelo
FiaLisa skrev:Jag använder alltid samma färg i alla tre eller fyra rullarna. Det betyder inte att jag alltid vill köpa tre eller fyra rullar, särskilt inte om det är en ovanlig färg. Lösningen är att spola upp tråden på undertrådsrullar. Dessa får inte plats på trådhållaren på min overlock men jag lägger rullarna i skålar eller glas bakom maskinen. :tumup: Då håller de sig på plats. Undertrådsrullar håller ju inte så mycket tråd men om man inte ska sy alltför mycket så funkar det, särskilt för nåltrådarna.
:tumup: Så skulle jag gjort om jag hade orkat bry mig om att matcha. Det är smart!
Av petwol
FiaLisa skrev:Jag använder alltid samma färg i alla tre eller fyra rullarna. Det betyder inte att jag alltid vill köpa tre eller fyra rullar, särskilt inte om det är en ovanlig färg. Lösningen är att spola upp tråden på undertrådsrullar. Dessa får inte plats på trådhållaren på min overlock men jag lägger rullarna i skålar eller glas bakom maskinen. Då håller de sig på plats. Undertrådsrullar håller ju inte så mycket tråd men om man inte ska sy alltför mycket så funkar det, särskilt för nåltrådarna.
Så smart :tumup:
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag byter oftast bara yttersta nåltråden, och ev underkastaren.... har vitt och svart i full uppsättning... ska nog köpa nån mer snart, typ blå eller röd...kanske grå/beige aktigt...?

tvillingnål kör jag alltid med rulle + undertrådsspole - det kommer man långt på!
Användarens profilbild
Av teres
numera har jag många färger men i början så kom jag långt på en offwhite och en mörkfärg, sedan tog jag matcande sytråd i innersta nåltråden alternativt övre griparen om sömmen syntes.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?