Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

.... "nålar" som man kan dela hela vägen ner? Asså som inte har ett öga utan man delar från toppen för att trä i tråden.
Som man använder när man ska sy ihop stickat och dylikt.

Tänkte jag frågar er vanda handarbetare innan jag letar ihjäl mej efter nått som inte finns :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Fjärilen skrev:.... "nålar" som man kan dela hela vägen ner? Asså som inte har ett öga utan man delar från toppen för att trä i tråden.
Som man använder när man ska sy ihop stickat och dylikt.

Tänkte jag frågar er vanda handarbetare innan jag letar ihjäl mej efter nått som inte finns :)
Jag förstår inte riktigt hur de skulle funka, dvs åker inte tråden ur? Men jag är ingen van handarbetare, jag hjälper mest till att puffa tråden lite. :-)
Äh jag vet inte.. som sagt så kan jag helt ha hittat på..

För står att du inte riktigt fattar.. jag ve tinte riktigt hur jag ska förklara heller.. hmm får nog åter vända till google en vända till å se om jag hittar :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Aha! Då sitter den ju ihop i ändarna iallafall, så då förstår jag bättre. Jag trodde den såg ut typ som en pincett. :hellu:
Jag har haft en annan typ av nål när jag sytt ihop stickade saker. Istället för ett hål så har den en ögla med ett nylonband som man lätt för in tråden i och sen är de inte direkt vassa heller för man behöver ju inte ha det vasst när man syr ihop stickade saker.
Bild
äpple skrev:Jag har precis beställt det här: http://www.daystyledesigns.com/cheaterneedles.htm. Jag tror att de nålarna ska fungera ungefär som du beskriver. Här är blogginlägget som fick mig att beställa: http://freemotionquilting.blogspot.com/ ... reads.html. Om jag kommer ihåg kan jag skriva en liten recension när jag fått dem.
synål/virkhybrid? ser dettär ut som typ? eller? :Hahaa:
Den där med krok var ju smart men när man stickar i tjockt garn känns den lite tunn.

Ska ge mej ut på jakt efter sånna där med ögla iaf. Smart att de inteär vassa heller.. :)

Känns skönt att jag inte var helt ute och cyklade iaf :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?