Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Lilla damen ska på maskerad och vill vara prinsessa.
Vägrar nån sån köpt sak och vill sy själv.

Nån som har tips på bra ställen att köpa tyger och kanske nått litet mönster?
vad ska man ha för slags tyg?

Hittade nått mönster på stoff o stil nr 63001

tacksam för hjälp :hmm:
Precis den fråga jag hade tänkt ställa! Maken köpte guldfärgat fodertyg på någon utförsäljning och nu finns önskemål om att jag ska sy prinsessklänningar. Jag funderar på om det finns någon modell utan dragkedja eller knappar så att den blir lätt att ta av och på (och sy för den delen.... )
Jag är i färd med att planera en prinsessklänning och jag har tänkt mig ett ok i stretchande tyg och med lite ballerinastuk, dvs stora ärmar och hals med resårband i så det blir lätt att ta av och på. I ryggen blir det ett sprund med knytband, lättast för att kunna ta på själv tror jag.

Siri har varit med och köpt tyg själv, det blev tre tyger i blått. Bla ett med paljetter och tyll med glittriga blå stjärnor. :lol:
Nemone skrev:Kanon! tack för svar.
Nån som vet om Stoff och Stil verkligen tar 7 dagar för leverans? Då hinner jag knappt :siishah:
Nu vardet längesen sist jag beställde men jag harvarit med om både 2 och 3 veckors leveranstid. De har förhoppningsvis förbättrat sig för det är uruselt.

Har du ingen tygaffär i närheten annars? De brukar ha mönsterpärmar fulla med små klänningar. Vissa är beställningsvaror men det går säkert att hitta nåt fint bland de som finns på lager.
Mina Kajsa säger själv att hon har tre prinsessklänningar och de är ganska olika alla tre så fråga din tjej hur hon tycker att en prinsessklänning ska se ut. Vad som är viktigast. :D Här är det att den ska vara rosa. :wink:

Två av dem har jag sytt med ett liv i linnemodell med tryckknappar på axlarna. Den ena är sedan sydd med kjoldelen i tre volanger och den andra med kjolen i ett stycke rynkad mot livet.
Den tredje modellen ärsydd med ett liv med puffärmar och ballongkjol.

Alla tre är sydda i bomullstyg, vanligt vävt.
Hon ska ha en av dem på maskerad tillsammans med en prinsesskrona.

Här är nummer tre med ballongkjol.
Bild
Jag sydde en med ett sprund i ryggen och kardborre, kändes lättast för barnen att ta av och på själva, kanske inte det tjusigaste men lätt som sagt.
amöba skrev:Precis den fråga jag hade tänkt ställa! Maken köpte guldfärgat fodertyg på någon utförsäljning och nu finns önskemål om att jag ska sy prinsessklänningar. Jag funderar på om det finns någon modell utan dragkedja eller knappar så att den blir lätt att ta av och på (och sy för den delen.... )
Puppan! Tack för tips. Frågade Ingrid idag och hon tycker att en prinsessklänning är ärmlös och har dragkedja bak. Knappar gick också bra. Ska nog ta och beställa den där boken på biblioteket...

Förstår att din tös känner sig fin i klänningen på bilden! Supersöt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?