Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lotti
Om ett par veckor ska jag på fest där dresskod eller temat är återvinning.........hjälp mig att tänka alla kreativa människor här inne :tumup: .... visst kan jag gå på myrorna köpa seccondhand kläder men jag vill göra något mer kreativt!!!!!!! :D
Användarens profilbild
Av Ida
Kanske sy något av stuvbitar/trasiga plagg, repa upp gamla stickade tröjor och sticka en ny tuff klänning av garnet. Eller ta ett gammalt plagg som du inte använt på länge och modifiera det lite, kanske någon schysst applikation med recycling-tema? Åååhh! den där trekantiga symbolen, pilar som går runt i varandra kan du kanske trycka/sy på en klänning eller kjol, i rosa så blir det en rosa-bandet-kombo-grej :tumup:

ELLER varför inte tejpa ihop sådana små, värdelösa påsar som man får när man handlar ex vis ett lypsyl på H&M, till en tjusig cocktailblåsa? Både snyggt och praktiskt :tumup: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av lotti
IdaB79 skrev: ELLER varför inte tejpa ihop sådana små, värdelösa påsar som man får när man handlar ex vis ett lypsyl på H&M, till en tjusig cocktailblåsa? Både snyggt och praktiskt :tumup: :Hahaa:
Ha, ha, det där gillade jag...... :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Gardinkläder á la Sound of Music?? Se till att behålla bollfransar och så många detaljer som möjligt. Vore ju jättetufft med en top i grällt 70-tals gardin med frans längst ner och så spetsgardins-byxor i haremsmodell! Kanske samma tyg till ärmar på toppen också??
Jag tänkte att varför inte samla ihop massa prylar du inte vill ha, och gå med "låda på magen"? Typ tillveka en kartonglåda som du kan hänga runt halsen (tänk gammaldags korv/glassgubbe) och skriv Gratis! på. Sen går du och delar ut/erbjuder dina varor på festen. Ett utmärkt tillfälle att bli av med gamla pryttlar samt lära känna nya människor samtidigt! :tumup:

Hoppas du får roligt i vilket fall som helst! :D
Användarens profilbild
Av Zai
- Göra remsor av gamla påsar och virka ihop, kan bli fint! En kjol och en väst eller sjal kanske? Göra man breda remsor och virkar med stor nål borde det ju gå på ett nafs!
- På samma sätt kan man ju sy/trockla ihop diverse material till önskad form.
Zai skrev:- Göra remsor av gamla påsar och virka ihop, kan bli fint! En kjol och en väst eller sjal kanske? Göra man breda remsor och virkar med stor nål borde det ju gå på ett nafs!
Eller en bikini av plastpåsar á la Gudrun i Kurt Olssons damorkester... :fnissa:
Användarens profilbild
Av Kaja
Smultronbarn skrev:
Zai skrev:- Göra remsor av gamla påsar och virka ihop, kan bli fint! En kjol och en väst eller sjal kanske? Göra man breda remsor och virkar med stor nål borde det ju gå på ett nafs!
Eller en bikini av plastpåsar á la Gudrun i Kurt Olssons damorkester... :fnissa:
Jättecoolt. Frågan är vem som är tillräckligt varmblodig och modig för att våga ha på sig något sådant...??

:rumpdans:
Kaja skrev:
Smultronbarn skrev:
Jättecoolt. Frågan är vem som är tillräckligt varmblodig och modig för att våga ha på sig något sådant...??

Hi hi....ja det är frågan... :rumpdansen: :jippiii:
("Nakenfis är bäst" står det på ett urklipp på vårat kylskåp... Fast kom på att det ju inte var en nudistfest utan ett återvinningsparty... :lol: )
Användarens profilbild
Av thanisa
Alltså, borde man inte kan göra något med alla udda strumpor? Riktigt vad vet jag inte men kankse en kjol där strumpor hänger ut gärna sorterade lite i färgskala. Om du hade behövt har jag en låda med udda strumpor som du skulle kunna få.
Användarens profilbild
Av lotti
Kaja skrev:Gardinkläder á la Sound of Music?? Se till att behålla bollfransar och så många detaljer som möjligt. Vore ju jättetufft med en top i grällt 70-tals gardin med frans längst ner och så spetsgardins-byxor i haremsmodell! Kanske samma tyg till ärmar på toppen också??
Ska gå på loppis ni veckan och titta efter gardiner....bra idé!! :tumup:
Användarens profilbild
Av lotti
Smultronbarn skrev:
Kaja skrev:
Smultronbarn skrev:

Hi hi....ja det är frågan... :rumpdansen: :jippiii:
("Nakenfis är bäst" står det på ett urklipp på vårat kylskåp... Fast kom på att det ju inte var en nudistfest utan ett återvinningsparty... :lol: )
Visserligen är det nästan uteslutande tjejer på festen men jag tycker inte min kroppshydda passar i bikini hur den än ser ut!!!!! :wink: :Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?