Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Någon som har provat att virka/sticka med något slags metalltråd? Vad ska man ha för tråd och var hittar man den? Jag tänkte försöka mig på att virka prinsesskrona till barnen.
Senast redigerad av amöba den lör okt 17, 2009 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av amöba
naimiez skrev:http://www.pandurohobby.se/public/docs/ ... rmband.pdf
Det var något sådant jag var ute efter, fast kanske inte silver. Silver blir hårt när man bearbetar det och jag har ingen lust att skaffa grejer för att kunna glödga om det skulle behövas.

Guldgarn och sockerlag har jag också tänkt på, men jag tänkte mig att den skulle vara lite flexibel. Kanske är jag lite väl petig nu ;)
Användarens profilbild
Av amöba
Axels mamma skrev:Jag har en tunn tråd som finns i massor med färger som jag virkar med. Lite pyssligt - men roligt. Ska se om jag kan fixa en bild.
:tumup: Gärna!
Användarens profilbild
Av amöba
Kosmos skrev:Sök på koppartråd på panduro :D
Den är lätt att virka med :tumup:
Precis vad jag är ute efter! Tack! Är det 0,3 du har virkat med? Blir det så stadigt så att det kan funka till prinsesskrona? Kanske beror mest på hur hårt man virkar, eller?
Användarens profilbild
Av amöba
Kosmos skrev:Om du ska göra prinsseskrona är mitt tips att virka in lite pärlor 8)
Absolut! Tänkte använda två färger också. Önskar att jag hade material hemma nu när jag är sjuk och uttråkad.
Användarens profilbild
Av amöba
Mönster? Det får allt ske efter hand det ;)
Har inte köpt material ännu ens, men i morgon tänkte jag vara frisk och besöka Panduro på lunchen. Funderar på om det kan gå att fästa kronan på ett diadem för att den ska sitta kvar sen. Ja, ni hör att jag har storslagna planer ;) Jag är riktigt nyfiken på resultatet jag med. Risken är att jag bara har blir otålig och slarvar och blir missnöjd...
Nu har jag börjat och det går lättare än jag trott. Enda problemet är att jag inte riktigt har någon plan för hur slutresultatet ska bli :roll: Men det reder sig väl. Tråden är mjukare än förväntat så vi får väl se hur hållbarheten blir för den färdiga kronan sen.

Såhär ser det ut so far:
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?