Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaTess
Beställde tygprov från e-slöjd och fick typ 100 småbitar...så nu är frågorna..

vad göra med bitarna som är 3x3 cm tyg..känns tufft att slänga :lol:

och hur är de att sy i, blir det bra kläder osv?
Av Marine78
jättefin kvalitet på E-slöjd. Är ju interlockstickad trikå så du kan sy det mesta: t-shirts, tröjor, leggings, klänningar, kjolar, mössor m m. Det känns ungefär som JNYs kanintyg att sy i.
Av Emmiez
ja har också dom tygproverna, kanske man kan sy ett lapptäcke :lol: (kanske inte lapptäcke, men kudde eller nåt annat med lappteknik.)
mycket jobb, men det skulle va färgglatt :D

har fortfarande inte köpt nåt, tyckte det blev så dyrt, det är så smalt tyg :(
Användarens profilbild
Av glis
Kisen älskar provlapparna, han brukar koka dem och lasta dem i "kopan" och "ärran". De jag lade undan för att kanske beställa har han krävt att få också, men jag lyckades sno tillbaks dem. Jag tycker att de är så underbart fina men priset gör att jag drar mig för att beställa. Jag köpte en meter på syfestivalen i våras men kan inte riktigt med att klippa i det, det var ju så dyrt...
Användarens profilbild
Av Panakeia
ja, många säger ju just så - jag me - sååå fint men sååååååå dyrt... har de mässpriser när de e ute? isf kan jag ta beställningar och köpa på fredag då de e i borås.
Användarens profilbild
Av Kaja
Alltså. Visserligen så är det dyrt, men det är banne mig värt det. Jag har sytt massor till barnen i de tygerna och de är jättefina även efter massor av tvättar. Lägger man ner MYCKET jobb på kläderna så är det inte så kul om de går sönder eller noppar efter några tvättar.

Jag kan ju säga att bara applikationen på denna tröjan säkert tog två timmar...
Bild

Denna sydde jag i mars förra året. Den är fortfarande lika fin! Beundrade den faktiskt senast igår för att den fortfarande såg fräsh ut!
Bild
Av Emmiez
Kaja skrev:Alltså. Visserligen så är det dyrt, men det är banne mig värt det. Jag har sytt massor till barnen i de tygerna och de är jättefina även efter massor av tvättar. Lägger man ner MYCKET jobb på kläderna så är det inte så kul om de går sönder eller noppar efter några tvättar.

Jag kan ju säga att bara applikationen på denna tröjan säkert tog två timmar...
Bild

Denna sydde jag i mars förra året. Den är fortfarande lika fin! Beundrade den faktiskt senast igår för att den fortfarande såg fräsh ut!
Bild
va fina :D
Kanske ska ja kolla på o köpa sånt tyg :)
Av MammaTess
Fast så dyrt är det inte tycker jag, 90 kr metern...om man tex jämför med jnys, som är betydligt dyrare...

Men oh vad mycket fint det är, så man får verkligen funderar vad man vill ha...annars blir det dyrt ändå...
Av Emmiez
MammaTess skrev:Fast så dyrt är det inte tycker jag, 90 kr metern...om man tex jämför med jnys, som är betydligt dyrare...

Men oh vad mycket fint det är, så man får verkligen funderar vad man vill ha...annars blir det dyrt ändå...
men den är mycket smalare, minns inte bredden, kan det vara 90 cm bredd :hmm:
Av Emmiez
Emmiez skrev:
MammaTess skrev:Fast så dyrt är det inte tycker jag, 90 kr metern...om man tex jämför med jnys, som är betydligt dyrare...

men den är mycket smalare, minns inte bredden, kan det vara 90 cm bredd :hmm:
ja 90 bredd

» Tygerna ligger på ca 90cm uppklippt.
» Tygerna är i 100% bomull.
» Priset på tyget är 90:-/meter.
Användarens profilbild
Av glis
Jag tror säkert att det kan vara värt det, jag gillar särskilt möjligheten att kombinera olika randningar i samma färger och så. En annan anledning till att jag inte använt mitt är kisen har en orange och rödrandig body av traderatikå och jag köpte orange och rödrandig E-slöjdstrikå. Bodyn är fortfarande jättestor så jag kan inte med att sy en till tröja i samma färger riktigt än trots att han är kanonfin i den.
Av Emmiez
glis skrev:Jag tror säkert att det kan vara värt det, jag gillar särskilt möjligheten att kombinera olika randningar i samma färger och så. En annan anledning till att jag inte använt mitt är kisen har en orange och rödrandig body av traderatikå och jag köpte orange och rödrandig E-slöjdstrikå. Bodyn är fortfarande jättestor så jag kan inte med att sy en till tröja i samma färger riktigt än trots att han är kanonfin i den.
byxor då? så passar dom till bodyn?
Av Smultronbarn
Alltså vad kostar det att beställa tygprover från dem?
(Kanske iofs står på deras sida men orkar inte kolla just nu.).
Av MammaTess
Smultronbarn skrev:Alltså vad kostar det att beställa tygprover från dem?
(Kanske iofs står på deras sida men orkar inte kolla just nu.).
Ingenting!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?