Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buscilla
#202422
Urläcker :heart: Varför tänkte jag inte på det :duh:. Nu är det försent :-( Men om det blir en trea så...*drömmer*

/Cecilia
Av Petra
#202424
Buscilla skrev:Urläcker :heart: Varför tänkte jag inte på det :duh:. Nu är det försent :-( Men om det blir en trea så...*drömmer*

/Cecilia
Jag tänkte vara ute i tid denna gången därför efterlyste jag den. :lol:
Användarens profilbild
Av Linda
#214604
Mmm, javisst är det jättemysigt med hängvagga. Jag vet inte mer hur vi ska klara oss utan den nu när hon snart är för stor för den! Hon somnar oftast i famnen eller i sjalen och sen är det bara att lägga ner henne och gunga lite så sover hon så sött! Vi har nu haft ett lammskin under, då blir det inte så stor värmeskillnad efter famnen :lol:
Användarens profilbild
Av Isanna
#214611
Jättemysigt! En sån vill ju JAG ha, till mig alltså, tänk att få gungas till sömns varje natt! :P
Användarens profilbild
Av knutis
#1206808
*tass* :D kan vara bra att minnas denna braiga idé 8)
Av Lillblomma
#1207408
Men alltså...

Vi gjorde nåt liknande till dottern (fast av en gammal korg) och tyckte INTE att det funkade... Tom väldigt SMÅ bebisar rör sig lite i sömnen (oftast uppåt/frammåt), och så fort hon inte låg i mitten så började vaggan luta lite. Ni vet, tyngdlagen...
Och när det väl börjat luta så hasade hon ytterligare lite till åt det hållet och så lutade det lite till och så... Till slut låg hon med huvudet mot kanten i nedförsbacke...
Blir det inte så för er andra som haft takhängda vaggor? (Och vanliga klassiska vaggor borde ju ha samma problem fast bara i sidled...)

//A
Användarens profilbild
Av thanisa
#1207473
Lillblomma skrev:Men alltså...

Vi gjorde nåt liknande till dottern (fast av en gammal korg) och tyckte INTE att det funkade... Tom väldigt SMÅ bebisar rör sig lite i sömnen (oftast uppåt/frammåt), och så fort hon inte låg i mitten så började vaggan luta lite. Ni vet, tyngdlagen...
Och när det väl börjat luta så hasade hon ytterligare lite till åt det hållet och så lutade det lite till och så... Till slut låg hon med huvudet mot kanten i nedförsbacke...
Blir det inte så för er andra som haft takhängda vaggor? (Och vanliga klassiska vaggor borde ju ha samma problem fast bara i sidled...)

//A
Så blev de för oss också så länge vi använde en fästpunkt i taket. När 4 punkter användes så blev det inte det problemet. Nu låg mina barn inte så mycket i den då vår takhängda vagga hade mamma virkat och den var hemma hos dem. Här på bilden användes en fästpunkt

Bild
Av Lillblomma
#1207562
Ja hård vs mjuk botten så borde det ju nästan vara bättre med lite halvmjuk, för om man då lägger bebisen i mitten så ligger den väl mer still. Då hamnar den ju sas i en grop... Och fyra fästpunkter gör ju också att den inte lutar, men då tappar väl själva gungfunktionen...
Teoretiskt är det en jättemysig grej, och jag skulle gärna vilja lösa det, men jag tror inte den här Kotten får nån takvagga...

//A
Av lilla trasdockan
#9553662
thanisa skrev:
Så blev de för oss också så länge vi använde en fästpunkt i taket. När 4 punkter användes så blev det inte det problemet. Nu låg mina barn inte så mycket i den då vår takhängda vagga hade mamma virkat och den var hemma hos dem. Här på bilden användes en fästpunkt
Vet du möjligtvis om det finns något mönster eller din mamma frivirkat denna fina vagga? ?
Användarens profilbild
Av MuuM
#9553828
lilla trasdockan skrev:
thanisa skrev:
Så blev de för oss också så länge vi använde en fästpunkt i taket. När 4 punkter användes så blev det inte det problemet. Nu låg mina barn inte så mycket i den då vår takhängda vagga hade mamma virkat och den var hemma hos dem. Här på bilden användes en fästpunkt
Vet du möjligtvis om det finns något mönster eller din mamma frivirkat denna fina vagga? ?
Det ser ut som att det "bara" är fasta maskor till en matta och sen luftmaskbågar runt om tills den är hög nog.
Användarens profilbild
Av thanisa
#9553904
lilla trasdockan skrev:
thanisa skrev:
Så blev de för oss också så länge vi använde en fästpunkt i taket. När 4 punkter användes så blev det inte det problemet. Nu låg mina barn inte så mycket i den då vår takhängda vagga hade mamma virkat och den var hemma hos dem. Här på bilden användes en fästpunkt
Vet du möjligtvis om det finns något mönster eller din mamma frivirkat denna fina vagga? ?
Hon har inte frivirkat. Jag vet att hon använde ett mönster. Kan fråga henne när jag träffar henne nästa gång. Antagligen har hon glömt var hon fick tag på mönstret då det är många år sedan nu. Jag tror jag vet var hon köpte det men jag kommer inte ihåg namnet på stället just nu. Där jag har för mig att hon köpte mönstret ligger i Hälsingland.
Av ASI828277
#9568087
Anna skrev: sön jan 29, 2006 18:55 Ja den här snodde jag ihop i julas. Några meter rundstav modell kraftigare, flagglina (stark och inte så dyr), en ring (tog från slaktad hängmatta, men sjalring är nog bra annars) och ett gammalt ikea överkast var meterialet som gick åt. Så behöver man symaskin, sax och borrmaskin också. Lätt att göra och funkar bra. Nu ska vi bara få hyresvärden att hänga krokar i taket.

Bild
Superior
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?