Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mammagumman
Det har ju varit några trådar här tidigare om sömnadstips när det gäller medeltida kläder så jag tänkte visa familjen samlad i årets kollektion inför medeltidsveckan i Visby. Jag har sytt min och småflickornas kläder. Mannens är en blanding av nysytt och lånat. Tonåringarna syr sina egna. Myralea har gett mig lite förhållningorder när det gäller min klänning. Hoppas du är hyffsat nöjd med resultatet! 8)

Bild
Användarens profilbild
Av mammagumman
millla skrev:Ni är helt underbara!! :love:
När åker ni? Vi kom hem från ön idag.
Har ni haft det bra? Vi åker på måndag. Ska dela ett hyrt hus i Visbys utkanter med kompisar så det blir nog marknad, kapitelhusgården, marknad och kapitelhusgården och marknad och ...... :wink:
Användarens profilbild
Av millla
mammagumman skrev:
millla skrev:Ni är helt underbara!! :love:
När åker ni? Vi kom hem från ön idag.
Har ni haft det bra? Vi åker på måndag. Ska dela ett hyrt hus i Visbys utkanter med kompisar så det blir nog marknad, kapitelhusgården, marknad och kapitelhusgården och marknad och ...... :wink:
Har haft det toppen, bra väder nästan alla dagar och vi har badat mer än vi gjort någon sommar förut tror jag. Vi bor 4-5 mil ifrån Visby, i lugnet på landet :lol: , men har varit två vändor inne i stan och spankulerat. Medeltidsveckan däremot brukar jag undvika, inte min grej...
Hoppas ni får en jättehärlig vistelse på ön!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Åh så fina ni är! :D

Du råkar inte vilja visa fler bilder på kläderna? Har visserligen ett år på mig att ordna kläder till familjen men ska det hinna bli klart är det nog säkrast att börja redan nu... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av HomeRiver
CrazyMagpie skrev:Åh så fina ni är! :D

Du råkar inte vilja visa fler bilder på kläderna? Har visserligen ett år på mig att ordna kläder till familjen men ska det hinna bli klart är det nog säkrast att börja redan nu... :roll: :wink:
Vad roligt, ska ni dit nästa år?!
Användarens profilbild
Av solanna
Åh, så fina kläder! Nu blev jag jätteavis på er som ska till mtv i år. Det känns som att alla våra vänner är där och så är vi hemma i stan och ska börja jobba på måndag... Hoppas att ni får en kanonfin vecka!

(Jag var själv där varje år från 1991-2002, samt 2004)
Användarens profilbild
Av jazoo
Åh vad fint! Jag blir också avis, nu har jag inte varit på mtv på flera år (sist var nog när jag var gravid med Alice, dvs 2004, http://hjelmer.se/ det är jag längst till vänster), men det suger i medeltidstarmen när jag ser era fina kläder!

Tänk att få sitta på kapitel i skuggan under träden med en skänktallrik och ett krus kapitelöl, eller flädersaft för den delen, och bara vara mitt i allt det underbara. Jag kan riktigt känna hur fötterna ömmar av långa promenader på kullersten i läderskor med tunna sulor, doften av brända mandlar, höra klonket av rotting mot metall från kämpalekarna i Nordergravar. Solen som går ner i havet. Rosorna längs med husväggarna som blommar mer överdådigt än någon annan stans. Och överallt människor man känner (färre och färre för varje år, men ändå). Ja, det är allt väldigt speciellt med medeltidsveckan.

Nu har jag tyvärr ett jobb som gör att jag typ aldrig kommer att kunna åka dit, vi har alltid uppstart och kickoff den veckan. Jag får nog byta jobb helt enkelt, det här funkar ju inte. :roll:
Användarens profilbild
Av mammagumman
Vad kul med medeltidsveckanvetaraner. Själv har jag varit där då och då sedan 1997. Bla annat ett år i militärtält med bebisar och tonåringar och pensionärer om vart annat. Det var förövrigt det året det spöregnade en del :lol: . Sönerna däremot har sett till att komma iväg årligen i typ halva sitt liv, oftast i sällskap med mormor. Visst är det en speciell stämning. Vi hamnade där första gången "för barnens skull" men tycker det är roligare om man bjuder till och deltar lite i leken själv. Vi hoppas på fint väder. Sköna kvällar. Skänktallrikar. Medeltida musik. Dans och lek och allt annat som hör till. :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?