Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smurfis
Hur tusan smörjer man en symaskin? 2 polare har beskrivit för mig, men olika. En är sömmerska, och hon säger att jag kan ta nån droppe å bara gegga runt i spolhuset. Och även droppa lite uppe i de armar som går runt ovanför nålmaskinerit om nån fattar vad jag menar... En annan polare jobbar i ett tryckeri, och är lite av en symaskinexpert. Han säger att jag inte bara kan gegga runt, risken är att det kommer på undertråden vilket är dåligt!

Han sa åt mig att droppa ovanifrån efter att ha lyft bort plattan som sitter under nålen. Den är plomberad, eller jag ser att det sitter skruvar underifrån, kommer inte åt dem. Har en skruv på baksidan av spolhuset. Han sa att jag kunde skruva på den, dra ut hela spolhuset, och sen droppa på nån skena ovanfrån. Spolhuset fick jag tyvär inte ut... :roll:

Vad GÖR jag nu? Har aldrig smörjt maskinen nånsin. Å nu har den stått jättelänge utan att användas, vill inte att den ska skära! :( Ingen av mina polare har tittat på maskinen, utan bara beskrivit per telefon. :help:
Användarens profilbild
Av Jennelii
På min tokgamla maskin ska man drpoppa en droppe på varje röd prick så dom på symaskinsaffären, när man skruvat upp den. Så det kanske är olika på olika maskiner eftersom du får så många olika bud...
Användarens profilbild
Av smurfis
Jennelii skrev:På min tokgamla maskin ska man drpoppa en droppe på varje röd prick så dom på symaskinsaffären, när man skruvat upp den. Så det kanske är olika på olika maskiner eftersom du får så många olika bud...
Polaren pratade oxå om röda prickar, men det har jag inga. :(
Användarens profilbild
Av teres
Du behöver en handbok! Olika maskiner ska smörjas på olika ställen och vissa ska faktiskt inte smörjas alls! I handboken står det var den ska smörjas och om den ska det.
Min symaskin ska inte smörjas till exempel.
Användarens profilbild
Av Jennelii
smurfis skrev:MIn är en ybergammal Bernina 830.
Min är från 50-talet tror jag. Finns det inga röda prickar om du skruvar upp den längst upp?
Användarens profilbild
Av smurfis
Jennelii skrev:
smurfis skrev:MIn är en ybergammal Bernina 830.
Min är från 50-talet tror jag. Finns det inga röda prickar om du skruvar upp den längst upp?
Inga prickar när jag lyfter på locket.. :(
Användarens profilbild
Av smurfis
teres skrev:Du behöver en handbok! Olika maskiner ska smörjas på olika ställen och vissa ska faktiskt inte smörjas alls! I handboken står det var den ska smörjas och om den ska det.
Min symaskin ska inte smörjas till exempel.
Handbok tror jag inte att jag fick med, köpte den begagnad från en symaskinsaffär.
Användarens profilbild
Av teres
Kan ju iofs bli lite svårt att hitta på nätet, det finns Bernina 830 men de ligger i prisklassen 80 000 och jag är helt säker på att man får en handbok till!
Användarens profilbild
Av smurfis
Jag har googlat, å hittar ingen handbok! Och fick inte med nån, fick bara ett kvitto. :(
Användarens profilbild
Av teres
annars mejla bernina och fråga alt lägg ut en förfrågan på sysidan och fråga om någon har så du kan få en kopia.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?