Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag syr just nu på en lånad Husqvarna 350 computer som jag får köpa om jag vill (det är syrrans) Men den har några irriterande egenheter och en hel del år på nacken. Raksömmen blir ofta ful, vilket är skitirriterande, det är ju väldigt ofta så att just raksömmen ska vara synlig :evil: Jag har kollat runt lite ikväll och fastnat för pfaff select 3,0 med övermatning. Nån som kan uttala sig om det här med övermatning, är det så fantastiskt som jag inbillar mig? Andra tänkbara maskiner? JAg tror att prisnivån på Pfaffen är min smärtgräns, mer än 5700:- vill jag nog inte lägga på en maskin, och ännu bättre vore ju om det fanns en billigare som ändå var tillräckligt bra 8) Jag syr en hel del i trikå, barnkläder mest, men även i andra kvalitéer, fast inga extremkraftiga eller så. Jag har inga planer på att skaffa Overlock i dagsläget så hyfsat snabb stretchsöm är ett stort +
Användarens profilbild
Av glis
kvarnvik skrev:Har ni inte vaknat än, sytokar? 8)
:Hahaa: Jag är vaken men har inte mer att säga i ärendet än vad jag hade i gårkväll.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
kvarnvik skrev:Har ni inte vaknat än, sytokar? 8)
:Hahaa: Jag är vaken men har inte mer att säga i ärendet än vad jag hade i gårkväll.
Fast du kanske är mer vaken nu än då :fnissa:
Användarens profilbild
Av nakum
Jag har en Pfaff select 3.0 som jag är jättenöjd med! Tycker övermatningen gör stor skillnad, i vissa fall har jag valt att inte ens nåla men tycker att resultatet blir toppen iallafall. :D Har tyvärr inte hunnit testa att sy så värst mycket i trikå ännu, köpte symaskinen för någon månad sen. Jag har förhoppningar om att overlockpressarfoten som följer med ska vara bra, för jag har inte råd att köpa en overlock ännu. Får återkomma när jag hunnit sy lite mer i trikå kanske. Jag är iallafall väldigt nöjd med maskinen hittills.
Jag köpte min i samband med syfestivalen, då var det ett nedsatt pris på den. :tumup:
Fråga gärna om det är något du vill veta så ska jag försöka svara!
Användarens profilbild
Av tweed
nakum skrev:Jag har en Pfaff select 3.0 som jag är jättenöjd med! Tycker övermatningen gör stor skillnad, i vissa fall har jag valt att inte ens nåla men tycker att resultatet blir toppen iallafall. :D Har tyvärr inte hunnit testa att sy så värst mycket i trikå ännu, köpte symaskinen för någon månad sen. Jag har förhoppningar om att overlockpressarfoten som följer med ska vara bra, för jag har inte råd att köpa en overlock ännu. Får återkomma när jag hunnit sy lite mer i trikå kanske. Jag är iallafall väldigt nöjd med maskinen hittills.
Jag köpte min i samband med syfestivalen, då var det ett nedsatt pris på den. :tumup:
Fråga gärna om det är något du vill veta så ska jag försöka svara!
Intressant! Overlockpressarfot :mitvit: Vad kostade den på syfestivalen och av vilken återförsäljare köpte du?
Användarens profilbild
Av nakum
Var tvungen att leta på kvittot.. 5700:- var festivalpriset, köpte hos Söders tyger. Overlockpressarfoten är den här http://www.pfaff.com/se/14796_3052.html , den följde med symaskinen när jag köpte den, men jag har inte hunnit testa att sy med den ännu. :|
Användarens profilbild
Av tweed
nakum skrev:Var tvungen att leta på kvittot.. 5700:- var festivalpriset, köpte hos Söders tyger. Overlockpressarfoten är den här http://www.pfaff.com/se/14796_3052.html , den följde med symaskinen när jag köpte den, men jag har inte hunnit testa att sy med den ännu. :|
Det är ju samma pris som här: http://www.symaskinswebbshoppen.se/Prod ... roductName
Fick du med några extra tillbehör som inte medföljer här? OL-foten verkar inte följa med i detta paket. Något annat?
Användarens profilbild
Av nakum
Jaa, jag kollade där också när jag skulle köpa, men jag ville helst köpa i en fysisk butik. Tror inte att det är några fler prylar jag fick extra.. Men man får en kurs i att lära sig alla funktioner maskinen har hos Söders tyger, som jag inte hunnit med än :lol: men hoppas kunna gå på i höst. Den ingår trots allt i priset.
Hade jag handlat på internet hade jag nog beställt från england, de har ju verkligen jättebra priset på maskinerna. :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Pfaff har gott rykte, i synnerhet för sin övermatning. När min husqvarna så småningom lämnar in överväger jag att gå över till pfaff. Jämna fina stygn, och så syr den i allt från tunnaste tunt till jeans i kubik.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?