Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Nu när jag har en liten knappress vill jag sy egna formsydda till Dante. Han verkar inte vilja kissa på pottan nå mycket än så jag räknar med att han ska ha blöjor i höst också :mrgreen:

Nu vill jag ha era bästa tips! Helst vill jag inte bli frestad att köpa en massa dyra tyger 8) hade tänkt att kunna sy av det jag har hemma.
Av lilla trasdockan
Använd mjuka frotté handdukar eller varför inte en sliten collegetröja :) sen kan man sy som en pocket och använda vanliga inlägg eller en billig moe trasa
Av lilla trasdockan
Ja just ja de glömde jag. Har inge tips tyvär, det får du nog köpa nytt. Lastin håller längre än vanlig
Användarens profilbild
Av cocco
Jag har sytt ett par egna varianter men har precis sytt färdigt ritas rump pocket och den blev helt klart bäst.
Jag har använt de tyger som finns hemma. Flannelfiltar från IKEA, påslakan, handdukar, en gammal collagetröja.
Fast bäst är nog de som är sydda av bambufleecen som jag köpte från pinkgreen.

De som är sydda som pocket modell där man kan variera stoppningen torkar rätt mycket fortare.

Storalillajag.com har en tutorial om hur man syr en tygblöja.

Jag har använt vanlig resår som jag har köpt på ica maxi.

diaperdivas (inte .com) har många bra tips. Googla på diaperdivas så ska det finnas en länk till forumet heter prehold eller nått sånt.

Ottobre har ett gratis mönster också men det har jag inte kommit mig för att testa än.
Användarens profilbild
Av tinaw
Min gamla länksamling kanske har några tips som du inte har sett förut? http://web.bitnet.net/baranara/

Jag skulle också sy som pocket med inlägg för torktidens skull och för att jag tycker det är enklare än att sy på en flärp. Om du vill sy med tex fleece eller trikå innerst går det bra att bara sy ihop ut- och insida och sedan klippa ett hål en bit upp mot ryggsidan för att vända och sedan stoppa i inlägg mm. I stället för att göra en dubbel ryggresår med öppning där.
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Jag hittar billigt material på loppis: flanellakan, collegetröjor, frottéhanddukar och ibland finns det bra tyger i tyghörnan också! Fast jag kan inte låta bli att ge mig på de dyra tygerna heller de är ju så läskigt fina.

Tinaws länksamling är jättebra, rekommenderas!

Du har väl sett att det finns en tygsömnadstråd under "tygblöjor"; "Vi som syr tygblöjor"?

Lite tips och länkar finns i min blogg också (se signaturen) ...

:-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?