Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Hur man bär sig åt för att sy en fodrad börs med dragkedjan längst upp tror jag att jag har kläm på, men om man vill ha dragkedjan en bit ner på ena sidan, som på bilden nedan, hur gör man då :hmm:
Bild
Måste jag göra den i flera delar då eller :roll: Nån som fattar vad jag menar och dessutom kan förklara :lol:
Av Umma
Kan du inte bara vända den utochin som den ligger på bilden och sy sidsömmarna? :hmm: Fast jag spånar nu, jag har inte sytt någon sådan.
Användarens profilbild
Av tweed
Umma skrev:Kan du inte bara vända den utochin som den ligger på bilden och sy sidsömmarna? :hmm: Fast jag spånar nu, jag har inte sytt någon sådan.
inte om jag vill ha fodret rättvänt inuti, om jag bara vänder och syr runt får jag sömsmånerna inåt i börsen och det vill jag ju inte, det är ju därför jag fordrar :lol:

Normalt sett gör jag ju så här:
Bild
Bild
Men då kommer ju dragkedjan högst upp :roll:
Av Umma
Aha :tumup: . Jag har inte sytt någon som sagt men jag har min börs från Olydig liggande framför mig och de har sömnsmånerna inne i börsen.
Av Emmiez
:hmm: vet inte hur man gör
Användarens profilbild
Av funshine
har löst problemet ska se om min sambo kan hjälpa mig att läsa in bilderna i datorn. Dock har jag glömt lösenord till min blogg någon som kan pma mig en mailadress så jag kan skicka bilderna till någon annan.
Användarens profilbild
Av funshine
Sydde fast dragkedjan som vanligt. Sy ihop en del av botten på fodret med ett vändningshål i mitten. Vik tyget så att dragkedjan ligger överst i den position du vill ha den. Från ocm med nu antar jag att uppåt är den del där dragkedjan har närmast till kanten. Den övre delen av fodret läggs uppåt till kanten av yttertyget,viks dubbelt i toppen och ner över dragkedjan. Sy en söm genom två lager foder samt yttertyg på sidorna som går från toppen tom dragkedjan, låt den INTE gå ut på den del där det nedre tyget börjar. Den andra delen av fodret viks neråt till botten där ditt vänd hål bör hamna och sedan tillbaks. Sy sidosömmarna genom båda lager foder samt yttertyg fram till dragkedjan. INTE ut på den synliga delen av dragkedjan. OBS när man syr den sidosömmarna se till att dragkedjan är öppen innan du syr igen den sista sömmen. Vänd tyget genom hålet så att börsen hamnar med fodret utåt sy igen vändhålet lättast för hand. vänd börsen med yttettyget utåt genom den öppna dragkedjan. Beroende på mått på börsen kan du behöva justera längden på fodertyget annars hamnar din vändsöm någonstans mitt i börsen istället för i botten. Detta hände mig då jag tänkte fel och inte justerade tillräckligt mycket, dock så har det ingen större betydelse då det är på insidan men det är irriterande.
Användarens profilbild
Av funshine
kvarnvik skrev:
Umma skrev:Kan du inte bara vända den utochin som den ligger på bilden och sy sidsömmarna? :hmm: Fast jag spånar nu, jag har inte sytt någon sådan.
inte om jag vill ha fodret rättvänt inuti, om jag bara vänder och syr runt får jag sömsmånerna inåt i börsen och det vill jag ju inte, det är ju därför jag fordrar :lol:

Normalt sett gör jag ju så här:
Bild
Bild
Men då kommer ju dragkedjan högst upp :roll:
Förresten utgick jag från ett yttertyg som är helt det blir alltså ingen söm i botten som det blir på den här bilden utan när du har sytt fast dragkedjan arbetar du med en cylinder som du viker ihop. Kanske lite bökigt om du inte är van men det blir lättare då du inte riskerar att få sömmar på synliga platser.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Ja!!! :vågen: Jag fick till det! Men lyckades självklart få vändhålet på fel ställe. Men det fixar sig till nästa gång.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har sytt så att jag har två tygbitar, ett foder och ett yttertyg, båda är i ett stycke vardera. Så har jag sytt fast dragkedjan i fodertygets båda kanter och i ena delen av yttertyget. Sedan har jag lagt allt avigt och sytt sidsömmarna. Till sist har jag vrängt den rätt och sytt stickningar vid dragkedjan. I och med stickningen blir vändhålet förslutet. Det kräver lite vändande och tänkande att få allt på rätt håll, men när man lyckats blir det riktigt bra!
Användarens profilbild
Av tweed
Tack för att ni engagerar er i mitt lilla problem :heart: JAg sitter här och :hmm: Fattar verkligen inte hur jag ska göra, hade du bilder funshine? Jag har verkligen svårt att ta till mig skriftlig information när det gäller ett så praktiskt moment :roll: Ett par små bilder skulle hjälpa jättemycket, tror jag.
Användarens profilbild
Av tweed
:vågen: Jag klarade det! Ska försöka fixa bild under eftermiddagen och sen kanske en liten serie på hur jag gjorde 8)
Av Emmiez
kvarnvik skrev::vågen: Jag klarade det! Ska försöka fixa bild under eftermiddagen och sen kanske en liten serie på hur jag gjorde 8)
ja tack bilder :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?