Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag fick en utmaning att sy något "traditionellt klädesplagg", så jag bestämde mig för att sy en folkdräkt ill dottern, men blotta tanken på ulltyger såhär mitt i sommarvärmen fick svetten att bryta ut i pannan. Så, jag bestämde mig för att sy den i stretchjeans i stället.

Det är en slags omlottmodell och i bak så har jag sytt i ett annat tyg i bomulls/linne-blandning i naturfärgat med ljusblå och mörkblå ränder.

Som extra detalj en rosett med långa band på vid halsringningen.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Kaja den ons jul 01, 2009 12:48, redigerad totalt 1 gånger.
Den var ju jättefin! :heart:

Men jag vet inte om ett tunnt ylletyg skulle vara varmare än stretch-jeans... :wink:
Linne skulle kanske vara optimalt ur traditions/luftighets-synpunkt? (även om jag vet att man sällan har linne ytterst)
Wow! :love: Det var bland de vackraste barnklänningar jag sett!
Jag gillar verkligen idén om en modern traditionell klänning. Den är underbar och perfekt!

:app:

Däremot är ylle inte varmt. Jag brukar springa omkring i en tunn ylleklänning ovanpå en linnesärk mitt ute i sommarvärmen utan problem (Medeltidsveckan :) ) Ylle andas och på något mirakulöst sätt är den sval när det är varmt och varm när det är kallt.

Men så kliar det om det ligger direkt mot huden och luktar våt hund när det regnar. :Hahaa:
Kaja skrev:
Upia skrev:Wow! :love: Det var bland de vackraste barnklänningar jag sett!
Jag gillar verkligen idén om en modern traditionell klänning. Den är underbar och perfekt!
:rodna:

Oj, vilket beröm... Jag vet inte riktigt på vilken fot jag ska stå...
Stå på båda vetja :wink: så kan du sy fler sådana fina och sälja eller nåt. Verkligen jättefint, nyskapande och inspirerande. :vågen:
Pilotta skrev:
Kaja skrev:

Stå på båda vetja :wink: så kan du sy fler sådana fina och sälja eller nåt. Verkligen jättefint, nyskapande och inspirerande. :vågen:
Hi hi, du är rolig du!
Senast redigerad av Kaja den ons jul 01, 2009 10:44, redigerad totalt 1 gånger.
Kaja skrev:
Pilotta skrev:
Kaja skrev:

Hi hi, du är rolig du!

Jag har en röd som är på gång också i storlek 92, men jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med kjolen i bak (den som är randig här). Jag håller på och produktutvecklar lite fortfarande. Dottern provade den här blå (ca storlek 104-110), men slet genast av sig den och verkade inte vara alltför intresserad av att sätta på sig den, så är det någon som ABSOLUT känner att de behöver den så... :wink:
:eld: :eld: :eld: :hjarta: Låter som Viljas storlek ;-) :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?