Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
gärna här i närheten dårå, då jag inte ens vågar påbörja någon form av test av denna gamla apparat innan jag fått ett hum om hur jag ska sättaihop den och vad de olika delarna är för nått.

Det är alltså ett arvegods från min farmor, som troligen inte köpt den utan ärvt den av sin mor... Det är inte en slätstickningsmaskin utan rundstickning och det följde med ett bra gäng med olika mallar till saker. Bla hellånga strumpor?!

Nån som känner sig manad? va det inte nån här nere som var haj på gamla maskiner? *pliiis*
Helen skrev:Vanliga slätbäddsmaskiner känner jag till, men jag har aldrig stickat på rundstickningsmaskiner.
Jag har sett dem i Borås dock.
Jag har en komplett vanlig stickmaskin över om du skulle få blodad tand ;)
skulle mycket väl kunna vara intressant! är den gammal?

I borås, på museet eller? kanske skulle åka dit och kika på dem där helt enkelt och se om det hjälper? :hmm:

Dorotea ja!! just det!! :duh: visste jag ju nu när du säger det! tack!

Muum :notes:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ooooh, det låter spännande! :app: Jag har inte haft någon rundstickningsmaskin, men jag tittar gärna på den nästa gång jag är nere i krokarna. Hoppas du kommer på hur man gör.

och fråga gärna hon som har stickmaskinsmuseet, hon är väldigt snäll och trevlig. Frågade henne när jag hade min. och så finns det ju stickmaskinslistor med massor av kunnigt folk på Yahoo bland annat. Kanske även kanalen.se
Även jag har en stickmaskin av flatbäddstypen (Knitmaster 323 + ribbare ESRP-20). Det vore kul om den kunde bli lite stickmaskinsbabbel här! :)

Tyvärr vet jag inget om rund-typen. :(
Har sett en del bilder på blocket på gamla rundstickningsmaskiner. Saknar du manual kanske det finns någon liknande din med manual där så att du kan be om en kopia?

Ha det så bra i sommarvärmen & lycka till! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?