Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
Jag har färgat min OLGA-sjal svart och bestämt att delar av den ska bli till en thaiväska. Men jag vill ha nån typ av applikation påsydd på framsidan så den inte ser för trist ut. Ska man sy på den när man klippt ut delarna eller när väskan är färdigsydd? Ja, det kanske är en dum fråga men jag kan verkligen inte sånt här. (Jag kommer få syhjälp av min pappas sambo.)

Och vad tycker ni jag ska ha för applikation? Har ni några idéer så dela gärna med er! :)
Av Hell Cat
corona skrev:Jag föredrar att sy fast applikationerna innan jag syr ihop delarna, förutsatt att jag har bra koll på hur slutresultatet skall/kommer att se ut, så att inget hamnar snett eller fel.
Det är ju just det jag funderade på. Men där tror jag att jag har god hjälp av P faktiskt.
Om väskan ska fodras måste du sy på applikationen först, annars hamnar sömmen genom båda tyglagren. Ska du inte fodra väskan spelar det ingen roll för slutresultaten, förutom att det kan bli knepigt att stra med mcket tyg som inte ska komma i vägen.
Av Hell Cat
zandrama skrev:Om väskan ska fodras måste du sy på applikationen först, annars hamnar sömmen genom båda tyglagren. Ska du inte fodra väskan spelar det ingen roll för slutresultaten, förutom att det kan bli knepigt att stra med mcket tyg som inte ska komma i vägen.
Åh, vad jag blir stolt över mig själv, detta har jag också tänkt på ju :mrgreen: :wink:
Har inte bestämt mig för om den ska fodras men å andra sidan tror jag det blir bättre form på väskan om den fodras? Kan man fodra med linnetyg eller? Har en gammal linneduk som är alldeles fel form och har nån ful fläck och därför inte används...
JennyB73 skrev:
zandrama skrev:Om väskan ska fodras måste du sy på applikationen först, annars hamnar sömmen genom båda tyglagren. Ska du inte fodra väskan spelar det ingen roll för slutresultaten, förutom att det kan bli knepigt att stra med mcket tyg som inte ska komma i vägen.
Åh, vad jag blir stolt över mig själv, detta har jag också tänkt på ju :mrgreen: :wink:
Har inte bestämt mig för om den ska fodras men å andra sidan tror jag det blir bättre form på väskan om den fodras? Kan man fodra med linnetyg eller? Har en gammal linneduk som är alldeles fel form och har nån ful fläck och därför inte används...
Linnetyg går jättebra. Se bara till att alla tyger är tvättade (minst) en gång innan så de inte krymper olika.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?