Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av IEDN
Efter ha letat runt har jag kommit fram till att de sjalarna som finns på marknaden inte ha de färger jag vill så nu tänkte jag sy min egen.

Mitt problem är att jag har inga tygbutiker inärheten utav mig utan måste beställa på internet, så hur ska jag då veta att tyget är lämpligt för sjalande? :hmm:
Av sjaltokan
Är det en trikåsjal eller en vävd sjal, till trikåsjal väl en trikå som inte repar upp sig, vi har beställt från swelogent där fanns trikåtyger på tub, en sådan räckte till tre sjalar.

Till vävd är det mycket svårare eftersom de ska stretcha på diagonalen men där finns ju typ en miljon olika märken och färger så där måste väl finnas något du gillar? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och så kan man ju färga om man inte hittar en färg man är sugen på :wink: fast det är ju klart att det är kul att sy själv också! Har gjort det jag med =)
Av IEDN
Det är en vävd sjal jag ska sy till min 19 månaders son som avskyr att gå ett steg själv just nu. Hur kan man veta att just det tyget stretchar på diagonalen och inte är helt stumt om man ska köpa via internet?
Användarens profilbild
Av mari_tres
IED skrev:Det är en vävd sjal jag ska sy till min 19 månaders son som avskyr att gå ett steg själv just nu. Hur kan man veta att just det tyget stretchar på diagonalen och inte är helt stumt om man ska köpa via internet?
Vet inte om det brukar stå hur det är vävt som? Kika efter ett diagonalvävt tyg iaf... jaquardvävda tyger brukar vara bra tror jag (iaf de sjalar jag har som är jaquardvävda är :heart: ).
Värre kanske med tjockleken :hmm: kan ju vara svårt att veta hur tjockt tyget är utan att känna på det :hmm:
Av sjaltokan
Vad är det för färger du vill ha tänkte om jag kunde hjälpa dig leta efter en sjal i dina färger?
Av sjaltokan
Annars syr många Meitaier i IKEAs lenda, det kan ju vara ett alternativ till långsjal..
Användarens profilbild
Av Fina
Jag har hittat Hanna på åhlens. Det är ett enfärgat tyg, och jätteskönt!! Rekommenderar det till sjal. Fast det finns bara i vit, svart och grått vad jag har sett.
Av IEDN
thowida skrev:Vad är det för färger du vill ha tänkte om jag kunde hjälpa dig leta efter en sjal i dina färger?
Tack för erbjudandet!v
Tror inte att det finns men man ska ju aldrig säga aldrig :loving:
Helst en röd o svart men även randigt i massa olika blåanyanser (skulle helst haft rosa men passar inte till pojken min :D )
Av IEDN
Nu har jag hittat en sida på internet som man kan beställa hem provbitar så det ska jag sätta mig och kolla igenom deras sortiment så fort liten son somnat. Har varit hemsk och lämnat över honom till pappa :lol:

Tack alla för hjälpen!
Av IEDN
mari_tres skrev:Randig i blå nyanser:

Bild
Från babyboden.se
Den skulle kanske fungera men den fanns inte i lager :hmm:
Nu är jag iaf för trött för att orka fungera som en vettig människa så jag tror jag får fundera vidare på sjalmysteriet tills imorgon.
Användarens profilbild
Av mari_tres
IED skrev: Den skulle kanske fungera men den fanns inte i lager :hmm:
Nu är jag iaf för trött för att orka fungera som en vettig människa så jag tror jag får fundera vidare på sjalmysteriet tills imorgon.
Brukar kunna finnas begagnat att få tag på anars, blir du sugen på en så är det bara att testa att anonosera efter en under köpes :tumup:
Hoppe finns också i en del olika blå varianter: http://www.mimmis.info/hoppediz.html

Svart/röd-randig har jag inte kommit på nån än, men om man hittar en svartrandig med nån annan (ljus) färg så kan man ju färga den röd kansek :hmm:
Användarens profilbild
Av solängel
mari_tres skrev:
Brukar kunna finnas begagnat att få tag på anars, blir du sugen på en så är det bara att testa att anonosera efter en under köpes :tumup:
Hoppe finns också i en del olika blå varianter: http://www.mimmis.info/hoppediz.html

Svart/röd-randig har jag inte kommit på nån än, men om man hittar en svartrandig med nån annan (ljus) färg så kan man ju färga den röd kansek :hmm:
Zara finns väl i svart-vitt?
Användarens profilbild
Av erisara
mari_tres skrev:

Om någon har kvar av Louisa (tyg från Jysk som är vävt svart-och-vitrandigt) så borde man väl kunna färga över den med röd? Det har jag funderat på att göra med den tygbit jag har kvar om jag någon gång tar mig samman och syr en sjal av det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?