Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av carro83
Dop på söndag å här sitter jag nu å ska sy klänningen...kombinerat olika mönster så jag får den som jag själv vill!
Fler som sytt dopklänning eller som är sugna på det??

Finns fler bilder vid intresse! :mrgreen:
Bilagor
(253.15 KiB) Nerladdad 396 gånger
Senast redigerad av carro83 den mån jun 22, 2009 00:53, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag sydde en till min väninnas dotter. På frihand. Improviserade lite.
Jag ville sy en enkel klänning med rena linjer.
I bak är det pärlemoknappar från femtiotalet. (tyvärr har jag ingen bild bakifrån)
Och så sydde jag en hätta i samma tyg, med spetskant av samam typ som på klänningen.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av carro83
ZaZi skrev:Jag sydde en till min väninnas dotter. På frihand. Improviserade lite.
Jag ville sy en enkel klänning med rena linjer.
I bak är det pärlemoknappar från femtiotalet. (tyvärr har jag ingen bild bakifrån)
Och så sydde jag en hätta i samma tyg, med spetskant av samam typ som på klänningen.
Bild
Bild

Jisses.. :loving: ...den är super fin...får se va det blir av den jag gör här hemma nu...får väl lägga upp en bild sen när den är klar...om jag inte misslyckas totalt! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ZaZi
carro83 skrev:
Jisses.. :loving: ...den är super fin...får se va det blir av den jag gör här hemma nu...får väl lägga upp en bild sen när den är klar...om jag inte misslyckas totalt! :mrgreen:
Tack! :)

Egentligen är det inte så svårt med dopklänningar. De är ju rätt så förlåtande i passformen. :wink:
Ska bli kul att se bild på din klänning sedan. Jag gissar att den blir jättefin! :tumup:
Användarens profilbild
Av carro83
ZaZi skrev:
carro83 skrev:

Egentligen är det inte så svårt med dopklänningar. De är ju rätt så förlåtande i passformen. :wink:
Ska bli kul att se bild på din klänning sedan. Jag gissar att den blir jättefin! :tumup:
Nä sant! :D Vi får se va de blir av de hela! Men hur vid är kjolen på den du gjorde?? Och är den öppen baktill hela vägen?? Känns som om det är lättast om den är öppen men vet inte riktigt hur jag ska göra där!
Användarens profilbild
Av ZaZi
carro83 skrev:
ZaZi skrev:
carro83 skrev:

Nä sant! :D Vi får se va de blir av de hela! Men hur vid är kjolen på den du gjorde?? Och är den öppen baktill hela vägen?? Känns som om det är lättast om den är öppen men vet inte riktigt hur jag ska göra där!
Minns inte alls måtten. Men jag mätte bebisen i fråga & utgick sedan från en klänning som satt bra på tösen. Den är inte öppen hela vägen baktill, men väl en hel bebislängd, så den har ganska generös öppning i bak.
Kjolen är klipt i ett stycke (som en tub, rynkad vid livet) och sömmen är mitt bak.
Användarens profilbild
Av carro83
ZaZi skrev:
carro83 skrev:
ZaZi skrev:
carro83 skrev:

Minns inte alls måtten. Men jag mätte bebisen i fråga & utgick sedan från en klänning som satt bra på tösen. Den är inte öppen hela vägen baktill, men väl en hel bebislängd, så den har ganska generös öppning i bak.
Kjolen är klipt i ett stycke (som en tub, rynkad vid livet) och sömmen är mitt bak.
:tumup: tack...har ju inga klänningar att gå efter då vi har en liten gosse klart men de ska nog bli bra i slutändan!=)
Men de ä lite knepigare än jag trodde de skulle bli ändå! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av carro83
naimiez skrev:Jag har ett mönster på en virkad ;-) från 70-talet....

Bild
:loving: :love: så fin!
tyvär lite sent för att virka en...har börjat sy å han ska döpas på söndag! Slog mej aldrig förrän i förra veckan att man kunde virka en oxå! Dom bli SÅ fina! Vet inte om jag haft tålamod heller! :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Åh, en virkad dopklänning hade ju varit grymt! :love:

Nu är det lite kort om tid, så det får bli sy i alla fall. Men kul att få lite inspiration i den här tråden!
Användarens profilbild
Av carro83
Jag blev klar i tid iaf! Ska fixa in lite bilder så jag kan visa vad det blev av det hela! :mrgreen: Känndes mycket lyckat iaf och jag fick mycket beröm!
Användarens profilbild
Av jazoo
carro83 skrev:Jag blev klar i tid iaf! Ska fixa in lite bilder så jag kan visa vad det blev av det hela! :mrgreen: Känndes mycket lyckat iaf och jag fick mycket beröm!
Jag vill JÄTTEGÄRNA se bilder!!!
Användarens profilbild
Av carro83
jazoo skrev:
carro83 skrev:Jag blev klar i tid iaf! Ska fixa in lite bilder så jag kan visa vad det blev av det hela! :mrgreen: Känndes mycket lyckat iaf och jag fick mycket beröm!
Jag vill JÄTTEGÄRNA se bilder!!!
Ska försöka fixa in redan i morron...orkar inte ikväll! :zzz: :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?