Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Ja, vart kan man köpa sådant?

Någon som har några stuvbitar kanske? Är framför allt väldigt nyfiken på vindpoplin, den kunde man väl sy överdragsbyxor utav?

Hur pass vatten tät är vindpoplin respektive bävernylon?
Vindpoplin finns i massor med olika kvalitér. Det finns vindpoplin som har en vattentät beläggning på avvigsidan och sån har jag själv sytt överdragsbrallor av som var kalasbra! Nackdelen med vindpoplin är att den ibland är väldigt tunn, dvs hållbarhetn är inte alltid den bästa om man har ett barn som kryper eller nöter mycket på knän och rumpa så rekomenderar jag att sy nån förstärkning ustatta ställen. Fast bävernylon fungerar oxå jätte bra!
Jag hittade en bit vindpoplin på Ohlssons som verkar ok. Fast jag ska ju bara sy ett bärskydd, så jag brydde mig inte om att tänka på hur slittåligt det är. Prio ett för mig var att det inte skulle prassla så fasligt, och ha en snygg förg som passar till fodret.
Tack allihopa!

Hoppar vindpoplin, den verkar för "känslig" för mitt eventuella projekt. Fast det vore ju trevligt att känna på det på Ohlssons vid tillfälle.

Nåja, jofotex verkade ha mycket bävernylon också. Vill åka till Söderköping för att känna och klämma lite granna. :hmm: :hmm:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?