Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Freyja
Skulle så gärna vilja lära mig sticka! Ja, man har ju stickat i slöjden, men vill kunna sticka "på riktigt" efter mönster!
Är det svårt att lära sig själv? Eller går det att lära sig på egen hand?
Jättesynd att min moster som är en stickguru bor så långt bort!!
Av Ponyo
dryas skrev:Skulle så gärna vilja lära mig sticka! Ja, man har ju stickat i slöjden, men vill kunna sticka "på riktigt" efter mönster!
Är det svårt att lära sig själv? Eller går det att lära sig på egen hand?
Jättesynd att min moster som är en stickguru bor så långt bort!!
För några år sedan fick jag för mig att börja sticka. Jag hade liksom du bara stickat som barn.
Jag gick till en garnaffär, hittade ett ett mönster på en barntröja som jag blev helfrälst i, ett halvsvårt mönster på engelska. Och det gick jättebra! Satt med förklaringar på förkortningar, och illustrationer över hur man gjorde de olika momenten.
Användarens profilbild
Av Björklöv
Ovan nämnda tips är jättebra. Men kolla även upp om nån garnbutik i närheten har stickkafé, då finns det säker möjlighet att lära sig!
Användarens profilbild
Av cocco
Jag hade lite problem nu när jag tog upp stickningen igen men efter lite snabb hjälp på Strikk så blev det lätt igen.
Träning och åter träning så går det som en dans.
Av Nettan
Det finns stickcafeér i Göteborgsområdet, tror bl.a. att Daisy Design har träffar.
Ett annat tips är youtube, där kan man hitta mycket hjälp om det är något man inte får till.

Eller varför inte en sticksjalbarnträff? :vågen:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?