Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

...Men behöver tips och råd.

Köpte idag en vagn billigt som bara tusan, en gammal Mountain Terrain. Äldre chassit utan ställbart handtag. Är väldigt nöjd över mitt fynd, men är lite för estetiskt nördig för att kunna leva med det fula solblekta mörkblå tyget. Och är på tok för fattig för att köpa en ny färdig klädsel.

Tror ni att det är en bra ide´att ändå använda sig av den gamla klädseln som "grund" och sen antingen bara helt sonika sy på nytt tyg över det gamla, eller, som min tanke är nu, använda alla späänen o rämmar, knappar och ev.kantband, men skippa själva tyget?

Tips emottages tacksamt-som ex. vilket tyg jag ska välja, hur mycket tyg som går åt- och misstag jag inte vill göra.
Jag har inte gjort det själv men jag vet att en tjej på aff sydde en helt ny klädsel i brun manchester (långt innan brun fanns att få tag i). Hon tyckte inte att det var så svårt. Men som sagt... Själv har jag bara lekt med suffletten till en MT så jag kan inte säga så mkt.

Ska du sy helt nytt så fota grundligt innan du krö igång och sprätta försiktigt så du kan använda delarna som mallar. Numrera och fota varje del så du vet exakt vad som ska vart. Det är mitt tips. Så gjorde jag när jag klädde om Brio Duetten. annars hade det nog bara blivit pannkaka för en del delar var lite trixiga. *s*
Måste fråga om den är solblekt överallt?

Min idé var att OM den är hyfsat fräsch på undersidan av sittdelen så kanske man kan sy en ny insida på sittdelen och utsida på sufflett?

I alla fall om den ser ut som min (Har också en MT med fast handtag), den är mest blekt på toppen av suffletten och där det ligger emot på ramen (kanterna på sittdelen om det är begripligt), undersidan är helt OK i färgen.

Då skulle man kunna välja ett tyg som matchar (eller kontrasterar "lagom" beroende på hur man vill ha vagnen) och om jag kollat rätt så skulle man i princip slippa göra om alla remmar, knappar för att sätta fast sittdelen och så vidare.
Bara en tanke, det kanske inte alls funkar men OM det gör det borde det vara hyfsat lätt.

Hoppas du blir nöjd med vagnen! Vi är i alla fall väldigt nöjda med vår, den har gått verkligen i all slags terräng med både stora tjejen (där jag inte bar i sjal...) och en del med lilltjejen.
Har fortfarande inte fått tyget... Målade chassit svart och det blev grymt snyggt, ska målas en gång till, sen lackas innan jag är nöjd. Tyget är mörkblått, men har blivit blekt till mellanblått här och var, så jag kommer vilja ha snyggare på ett eller annat sätt, däremot så ska jag behålla delen där dragkedjorna sitter, spraymåla dessa med en färg jag vet funkar och som inte luktar gift... får jag tag i tillräckligt mycket av den färgen så kanske jag målar hela sitsen, utom insidan som jag klär om, så spar jag en väldans massa arbete... Sy nytt tak verkar jätteenkelt nu när jag väl kollat på det ordentligt. Grejen är bara den att jag har modellen med det platta fula taket, så jag skulle vilja sy in en extra båge och det kanske krånglar till det...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?