Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Keke
Hej

Behöver köpa fler virknålar och funderar på vilken sort jag ska köpa? Metall/aluminium, bambu eller plast? vilken föredrar du och varför?

:help:
Användarens profilbild
Av Keke
melon skrev:Metall helt klart. De känns redigast liksom.
Tack :D

Fler åsikter? :roll:
Av Fab
Föredrar också metall, fast jag tycker att plast är helt ok. Finns ju några i plast som ser lite roligare ut om man vill piffa upp sykorgen lite :)

Har stickat på bambustickor en gång, men det gillade jag inte, kommer inte att testa det igen. Det var liksom inte samma flyt på det....
Användarens profilbild
Av Keke
Tack :D Då blir det metall :tumup:
Användarens profilbild
Av aina
Jag brukar köpa begagnade på myrorna. Då kostar dom nästan inget och är nästan alla i metall. Finns dock inte nått stort utbud om man ska ha väldigt stora storlekar.
Användarens profilbild
Av Pjoger
Bambu!

Jag upptäckte skönheten med trästickor och -virknålar för ett par år sedan, och det är en helt annan känsla än med kalla och hala metallstickor. Behagligt att arbeta med och känns mer levande än med metall.

Josefin
Användarens profilbild
Av snisk
Jag stickar med bambu, för att jag tycker att metall blir så glidigt. Fast så stickar jag mest i lite tjockare garn, eftersom jag är en smula otålig.

Virkar helst med metall. Tycker att greppytan är bättre. Fast jag har inte provat ngn bambuvirknål. Beror kanske lite på tjockleken, en för tunn bambu hade jag varit rädd att ha av.
Användarens profilbild
Av Panakeia
stickar helst medbambu, virkar gärna tjockt med bambu men inte tunt.

Har svårt att få det tight när jag virkar med bambunålarna - blir gärna ojämt och fult. Men det kan ju vara jag som har för dåliga bambunålar också...har försökt att fila till huvudet lite på nån av dem för att runda till det så maskorna glider bättre - det hjälpte lite i alla fall...

men, metall helt klart om det ska va enkelt och smidigt - men bambu för kännslan även om det är trassligare..

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?