Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Vad köper ni för overlocktråd?

Jag hittade Coats overlocktråd på symaskinsexperten.se för 34 kr/rulle (2500 m). Tyckte det var bra pris, men är det bra tråd?
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Vad köper ni för overlocktråd?

Jag hittade Coats overlocktråd på symaskinsexperten.se för 34 kr/rulle (2500 m). Tyckte det var bra pris, men är det bra tråd?
Bibbi tar 25 kr rullen http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10 Många här använder den och är nöjda. Hon har ju mycket annat också och är ruskigt snabb :D
Edit; dessutom är det 5000yards på rullarna, dvs ca 4500m :tumup:
Senast redigerad av tweed den tis apr 07, 2009 11:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
kvarnvik skrev:

Bibbi tar 25 kr rullen http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10 Många här använder den och är nöjda. Hon har ju mycket annat också och är ruskigt snabb :D
om du vill prova bibbis tråd har jag 8 rullar (4 vita, 4 svarta) som du kan få köpa billigt. de funkar inte till min bernina.
Användarens profilbild
Av zandrama
AnnaBanana skrev:
kvarnvik skrev:

om du vill prova bibbis tråd har jag 8 rullar (4 vita, 4 svarta) som du kan få köpa billigt. de funkar inte till min bernina.
Det gör jag gärna. Hur mycket vill du ha?
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
jag har bara provat de vita men det funkade inte, vad tror du om 150 kronor för alla?
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
visst, om inte frakten blir tokdyr. men i så fall hör jag av mig innan jag skickar så kanske vi kan lösa det då.
Av Marine78
Bibbis tråd är suverän! Billig och bra. Har dock hört att vissa känsliga maskiner inte klarar den, men flertalet gör det. Tråden är av märket Dor Tak precis som den vanliga tråden och det är riktig sytråd inte overlocktråd vilket innebär att tråden är kraftigare och håller bättre. Overlocktråd har jag fått lära mig är klenare än vanlig sytråd.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
zandrama skrev:Absolut!
brabra. om du skickar din adress ska jag försöka posta dem innan påsk (jag bor på landet så jag är inte säker att jag hinner).

angående vanlig overlocktråd så är den både tunnare och jämnare än vanlig sytråd, vissa maskiner är lite känsliga för ojämnheter. jag tycker egentligen att vanlig overlocktråd ger en lite smidigare söm, även om det är möjligt att vanlig tråd är starkare (säger hon som precis försöker kränga 8 koner vanlig tråd, men jag vill ju inte gärna undanhålla information bara för att få något sålt och många är ju väldigt nöjda med Bibbis tråd).
Användarens profilbild
Av teres
Coats brukar göra bra tråd! Coats är det enda märket jag har hittat i Sverige som gör nylontråd till overlocken. Jag köper annars wooly nylon från USA, det är en tråd som liksom brer ut sig när man sytt med den, om du tittar på sömmen på dina jeans eller underkläder, så brukar det vara sån tråd där.
Användarens profilbild
Av zandrama
AnnaBanana skrev:
zandrama skrev:Absolut!
brabra. om du skickar din adress ska jag försöka posta dem innan påsk (jag bor på landet så jag är inte säker att jag hinner).

angående vanlig overlocktråd så är den både tunnare och jämnare än vanlig sytråd, vissa maskiner är lite känsliga för ojämnheter. jag tycker egentligen att vanlig overlocktråd ger en lite smidigare söm, även om det är möjligt att vanlig tråd är starkare (säger hon som precis försöker kränga 8 koner vanlig tråd, men jag vill ju inte gärna undanhålla information bara för att få något sålt och många är ju väldigt nöjda med Bibbis tråd).
Jättebra info. Och om du itne hinner innan påsk så är det ingen fara, jag får inte hem maskinen förrän efter iaf.
teres skrev:Coats brukar göra bra tråd! Coats är det enda märket jag har hittat i Sverige som gör nylontråd till overlocken. Jag köper annars wooly nylon från USA, det är en tråd som liksom brer ut sig när man sytt med den, om du tittar på sömmen på dina jeans eller underkläder, så brukar det vara sån tråd där.
Om Bibbis inte funkar då,e lelr om jag inte gillar sömmen, så testar jag Coats. En bra recention räcker för mig. :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Jag har ju samma symaskin som du och Bibbis funkar för mig så jag tror du blir nöjd.

Om man har vägarna förbi Dalsjöfors (varför i hela världen man nu skulle ha det) kan man köpa koner med tråd billigt på Lundins vävskedsfabrik. De har inte svart och vitt men massor av andra färger. Tror de tar 15 kr för en kon med 10 000 m på. Jag har köpt men inte provat än.
Användarens profilbild
Av zandrama
Dalasjöfors låter inte som nåt ställe jag kommer besöka på ett tag, nej... :Hahaa:
Användarens profilbild
Av florin
Bibbis tråd fungerar super bra i både min Janome och Pfaff. Den har dock en nackdel och den dammar, mycket mer än vanlig overlocktråd. Detta märks mest när man har en ny maskin men det är stor skillnad....
Fördelen är ju att den är billig och stark så för egen del så rengör jag hellre lite oftare.
Finns dessutom nån typ av adapter man kan köpa så att man kan overlock-konorna till vanliga symaskinen oxå, då får man ju riktigt billig tråd... Vet dock inte var man köper dessa kon-hållare men jag ska göra en själv :D

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?