[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7242983
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
virknåler, välja storlek? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
det beror nog mycke på vad det är man ska virka i.
jag använder mest tjockare garn framför entrådig "spets tråd" så jag personligen skulle nog välja 3, 3.5, 4, 5 & 7

och lite sugen blir man ju på å köpa nya när man ser de fina på bilden istället för mina tråkiga i metall
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Kan ju inte låta bli att tipsa om loppis......Jag tror att snittpris på mina virknålar ligger på 3 kr. Det är bra att ha många om man är en slarver som jag....
Av lilla trasdockan
nu vet jag verkligen vad jag ska önska mej i julklapp (gäller å va ute i god tid :wink:)
Användarens profilbild
Av Fryle
När jag var på kurs i flerfärgsvirkning med Hemslöjden fick vi tipset att köpa på oss Inoxal-nålar på loppis, de är tydligen ovanligt bra och tillverkas inte längre. Det jag tycker är viktigt är att det finns ett platt stycke på nålen att få ett bra grepp på och att detta inte sitter för långt från kroken. På vissa nålar har man istället ett tjockare plastskaft som börjar på halva nålen. Då tycker jag det är svårt att få styrsel på arbetet. Många nålar i trä och andra material har heller ingen platt bit.

När det gäller storlekar använder jag 2,5 ganska mycket. Annars måste man ju inte köpa på sig halvnummer från början, utan kanske köpa 3, 4, och 5. Sedan får man se hur långt det räcker och köpa till efter hand.
Användarens profilbild
Av Fryle
Bissa skrev:tack för bra tips! platt mitt på, eller i af platt :D boye (stavas?) ska vara bra också har jag hört.
Ja, boye är i de mindre storlekarna, med början på 0 på den grövsta och 15 eller så på den minsta. Boye 0 motsvarar kanske 2 eller 3 i milimeter (tex inox-) systemet. Man skulle kunna säga att boyenålarna är för finvirkning, typ dukar och annat i tex bomullsgarn och inox är för lite grövre såsom kläder och filtar.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?