Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

På mässan bestämde vi oss (min man var den som bestämde mig tillslut :shock: ) för att köpa en overlock. Jag velade ett bra tag mellan Janome MyLock 644D och Pfaff Hobbylock 2.0. Tillslut blev det en Pfaff och nu oroar jag mig för att jag valde fel maskin. :hide:

På pappret, och enligt säljarna, verkar de vara likvärdiga. Är det helt fel?
Jag fick ge 3300 kr, inkl en liten kurs hos Söders Tyger.

Det som gjorde att jag bestämde mig för Pfaffen var dels priset, 1000 kr under Janomen, och dels att det ingick en kurs så jag lär sig maskinen. Som bonus har den friarm, men den friaremn verkar tom bredare än den jag har på vanliga maskinen, så den kommer nog bara till nytta på vuxenkläder. :wink:
zandrama skrev:Jag fick ge 3300 kr, inkl en liten kurs hos Söders Tyger.

Det som gjorde att jag bestämde mig för Pfaffen var dels priset, 1000 kr under Janomen, och dels att det ingick en kurs så jag lär sig maskinen. Som bonus har den friarm, men den friaremn verkar tom bredare än den jag har på vanliga maskinen, så den kommer nog bara till nytta på vuxenkläder. :wink:
Kurs har jag saknat, det är nog jättebra! :)

För mig låter det som om du har gjort ett mycket bra val! :D

Kurs är superbra och de är jättetrevliga på Söders tyger. Du blir nog nöjd! :D
Vad glad jag blir. Det blev ju ändå lite av ett impulsbeslut, även om jag har planerat länge för en overlock. Då blir man ju extra nojjig efteråt. Eller jag blir iaf. Nu är jag mest pirrig. Jag skulle ringa Söders Tyger imorgon, så ska vi bestämma dag och tid för kurs och maskinhämtning. :app:
DU nhar säkerligen gjort ett jättebra val. Jag älskar min PFAFF overlock och har inte haft några som helst problem med den under det året som vi har kampat ihop. Visserligen en dyrare modell, men PFAFF är alltid PFAFF och kvalitet rakt igenom.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?