Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
För ett tag sedan fick jag två tygstycken av min pappa som han köpt när han var på semester i Thailand. Dom är 110 cm breda och 174 cm långa och det är ett tryckt mönster på bomullstyg, så baksidan är inte så snygg. Jag gillar mönstrena men kan inte bestämma mig vad jag ska göra med dom, vad skulle ni andra kreativa pysslare här inne gjort med dom?

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av jag71
Hmm... väggbonader? Hade dille på att hänga snygga tyger på väggarna ett tag. Eller stora kuddar? Eller... låt mig tänka lite till kommer jag på något så skriver jag. :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Eller varför inte vika den dubbel och kolla om det funkar som ringsjal eller...
Användarens profilbild
Av April
Bärpåse? De var i alla fall vackra!

Kram
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Men du! Jag har också ett tygstycke i samma mått, men jämt mönster över större delen och sedan en sån där bård, i tunn, tätvävd bomull - ett mycket lyckat loppisfynd! :lol:

Hade mitt tyg till ringsjal ett tag, men nej, det funkade inget vidare, blev på tok för bred, och jag hade inte själ att kapa i det så nu ligger det i skåpet igen, men kanske det skulle funka att bara knyta ihop och ha som en kortsjal?
Har haft planer att göra så med mitt tyg men det har inte blivit av då K knappt bärs alls längre...

Vet du förresten vad de är tänkta till från början? Med de speciella måtten och bården och så? :roll:
Användarens profilbild
Av sus
CrazyMagpie skrev:
Vet du förresten vad de är tänkta till från början? Med de speciella måtten och bården och så? :roll:
Jag har också en sån bit tyg hemma med ett rektangulärt mönster på en bit och sen småmönstart i övrigt. Jagtror att det är tänkt som en sarong där den rektangulara biten ska vara fram. JAg har också grubblat på vad man kan göra av det. Det jag har kommit fra mtill är:
- lägga det i en låda och fundera vidare.
Så jag väntar med spänning på andra kreativa ideer.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
sus skrev:
CrazyMagpie skrev:
Jag har också en sån bit tyg hemma med ett rektangulärt mönster på en bit och sen småmönstart i övrigt. Jagtror att det är tänkt som en sarong där den rektangulara biten ska vara fram. JAg har också grubblat på vad man kan göra av det. Det jag har kommit fra mtill är:
- lägga det i en låda och fundera vidare.
Så jag väntar med spänning på andra kreativa ideer.
Och jag har också en sarong som är i bruna och blå färgen och som sitter på väggen över soffan. Inte helt nöjd med användningen :? Fast jag vill ändå ha det någonstans... Kanske en bärpåse med den rektangulära delen på rumpen. Eller det kanske inte går *klurar*
Användarens profilbild
Av linafelicia
Själv har jag nog mest funderat på ringsjalar, men dom är för breda (och för smala för att vika dubbla) och jag har inte velat klippa i dom för jag gillar bårderna.

Hur funkar det med sömmar i ringsjalar?
Jag tänkte att man kanske kan försöka hitta ett enfärgat tyg (mörkgrönt på skissen) som passar till och använda ett halvt mönstrat stycke som man syr fast en enfärgad kant på och sen har samma enfärgade på baksidan. Om jag tänker rätt så blir tampen som hänger ut ut ringarna på framsidan enfärgad och då kan man använda en del av den halvan mönstat tyg som blivit över till en ficka på tampen.

Bild
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Själv har jag nog mest funderat på ringsjalar, men dom är för breda (och för smala för att vika dubbla) och jag har inte velat klippa i dom för jag gillar bårderna.

Hur funkar det med sömmar i ringsjalar?
Jag tänkte att man kanske kan försöka hitta ett enfärgat tyg (mörkgrönt på skissen) som passar till och använda ett halvt mönstrat stycke som man syr fast en enfärgad kant på och sen har samma enfärgade på baksidan. Om jag tänker rätt så blir tampen som hänger ut ut ringarna på framsidan enfärgad och då kan man använda en del av den halvan mönstat tyg som blivit över till en ficka på tampen.

Bild

Det låter jättesnyggt!!! :D

Eller en mei tai? Eller kanske både och...
Användarens profilbild
Av linafelicia
melon skrev:Eller en mei tai? Eller kanske både och...
Ja, jag har ju två tyger och är lite sugen på att prova en mei tai :lol:
Man kan väl aldrig ha för många sjalar? :wink:
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Man kan väl aldrig ha för många sjalar? :wink:
Va!? Näe, har aldrig hört om någon som tyckt att den har för många sjalar. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?