Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Finns någon duktig person här som vet hur man ska kunna fixa en ny resår till en bambublöja som slappat till sig?
Det är en formsydd blöja av märket Baby beehinds, som består av bambu och bomull blandat. Tjockt tyg som var rynkat i en osynlig resår, som har slappat till sig nyligen. Eftersom de här blöjorna är dyra och den är i fint skick i övrigt så ville jag försöka fixa till den, men det var lättare sagt än gjort. :?
Först försökte jag sy rynktrådar och dra åt, men tyget är så tjockt så det gick inte att dra helt enkelt, det blev inga rynkor. Sen sydde jag på en resår, men även där var tyget för tjockt, hur mycket jag än drog ut resåren så höll det tjocka tyget den utdragen. :hopmad:
Hur GÖÖR man???
Av Pétronille
Shuna76 skrev:Fast denna gick jag bet på :roll: Kanske om jag hade sett en i verkligheten.. :hmm:
Tyget är ju tjockt och litet stelt, det är väl flera lager så i och för sig kan man kanske komma emellan om man sprättar kanterna, men jag har ingen sicksack på min maskin så det vågar jag inte.
Finns några tjockare resårer eller nåt som klarar den här typen av tyg, eller vad kan man tänka sig? :hmm:
Jag har bytt resår i swb formsydd med mkt gott reultat men denna är lite tjockare :? Och om du sprättar upp dem och vill sy ihop dem fint behöver du helst en overlock.
Enklaste lösningen: köp några med finfin resår av mig istället :wink:
Av legenden29
Det finns overlock på min oxå har jag för mig! Men jag bor ju lite avsides såklart.... smidigare köpa nya antar jag då. Men du är välkommen om du vill testa min maskin! Bjuder på fika gör jag oxå!
Tack för alla rara tips! :heart:
Jag ska försöka fixa en bild på sömmen... har inte hunnit.
Och fika med overlockmaskin låter ju mysigt, legenden29, kanske framöver när jag har lite mer tid? :D

Jag har inget skriande behov av just den här blöjan (men tack ändå Ms Morrison!), det irriterar mig bara att jag betalat 160 spänn plus porto för den och att den inte hunnit användas särskilt mycket innan den pajat. :evil: Och så gillar jag att kunna laga saker och ta vara på dem. :P
Pétronille skrev:Tack för alla rara tips! :heart:
Och fika med overlockmaskin låter ju mysigt, legenden29, kanske framöver när jag har lite mer tid? :D

Jag har inget skriande behov av just den här blöjan (men tack ändå Ms Morrison!), det irriterar mig bara att jag betalat 160 spänn plus porto för den och att den inte hunnit användas särskilt mycket innan den pajat. :evil: Och så gillar jag att kunna laga saker och ta vara på dem. :P
Jag håller med dig! Jag gillar också att laga och förbättra befintliga saker. Om du tar dig häråt fikar jag gärna med dig också, länge sen vi sågs nu :heart:
Av Pétronille
Ms Morrison skrev:
Pétronille skrev:Tack för alla rara tips! :heart:

Jag håller med dig! Jag gillar också att laga och förbättra befintliga saker. Om du tar dig häråt fikar jag gärna med dig också, länge sen vi sågs nu :heart:

Tack för inbjudan, ja det var ju evigheter sen! :heart: Hinner visst aldrig delta i några träffar längre (men kanske inte du heller med två småskruttar... :wink: )
Av Pétronille
småtroll skrev:Du behöver en maskin med zicksack söm,( gärna trestegs) :? Har du möjlighet att ta en närbild på hur sömmen ser ut?
Äntligen har jag fått fram en bild, inte världens bästa dock för det var mörkt... :roll: Men så här ser resårsömmen ut där den inte slappat till sig:

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?